חמש שיטות מהירות (אך לא בהכרח קלות) לגרום לקוראים שלכם לשתף את הפוסט שלכם בפייסבוק

האם אתם רוצים שיותר אנשים יעשו שיתוף בפייסבוק לפוסטים של הבלוג שלכם?

ברור שכן! איזה בלוגר לא רוצה כזה דבר?

Buzzsumo עשו מחקר שניתח מעל 100 מיליון מאמרים ברשת במשך 8 חודשים, והגיעו לכמה מסקנות מעניינות לגבי הסיבות שגורמות לגולשים לשתף את הפוסטים של הבלוג שלכם בפייסבוק. הנה כמה טיפים וטריקים שאפשר ללמוד מהמחקר שלהם:

1. כללו בפוסט לפחות תמונה אחת ממש טובה

הוספת תמונה אחת או יותר לפוסט שלכם בבלוג תעלה בצורה דרמטית את מספר השיתופים של הפוסט בפייסבוק – כמעט פי שניים!

רצוי אפילו לכלול כמה תמונות טובות, וכך הסיכויים שהפוסט ישותף יעלו. פוסטים עם תמונות הם מושכים יותר וקל יותר לקרוא אותם מאשר פוסטים ללא תמונות בכלל.

הטיפ: הגדילו את כמות השיתופים של הפוסט שלכם על ידי הוספה של לפחות תמונה אחת לפוסט.

2. צרו לכל פוסט תמונת thumbnail עבור פייסבוק

תמונת ה-thumbnail  היא התמונה שתופיע כאשר יעשו לפוסט share לפייסבוק. מומלץ ששם הפוסט או נושא הפוסט יהיה כתוב על התמונה.  אם לא תהיה לפוסט שלכם תמונה מושכת, הוא לא יקבל הרבה שיתופים. המספרים ש- Buzzsumoמצאו הם מדהימים. 17.7 שיתופים בממוצע לפוסט ללא תמונת thumbnail טובה עבור פייסבוק, לעומת 56 שיתופים בממוצע עבור פוסטים עם תמונה!

הטיפ: השקיעו זמן ביצירת תמונת Thumbnail מושכת, מקורית וייחודית לכל אחד מהפוסטים בבלוג שלכם. תמונות thumbnail מוצלחות יגדילו את מספר השיתופים של הפוסטים שלכם.

3. כתבו פוסטים ארוכים יותר

המחקר של Buzzsumo גילה כי פוסטים ארוכים יותר מקבלים יותר שיתופים.

כתבו מאמרים מעמיקים אם ברצונכם שיותר אנשים ישתפו אותם בפייסבוק. יש בזה הגיון – מאמרים כאלו הם באמת בולטים ומיוחדים יותר, וזה כנראה מה שגורם לאנשים לשתף אותם.

הטיפ: כתבו יותר מ-1000 מילים כדי להגדיל את הסיכוי שהגולשים ישתפו בפייסבוק את הפוסט שלכם.

4. צרו רשימות ואינפוגרפיקות

לפי המחקר של Buzzsumo, שלושת סוגי הפוסטים שזוכים להכי הרבה שיתופים הם: פוסטים עם אינפוגרפיקות, פוסטים של רשימות (5 הדברים ש… – כמו הפוסט הזה לדוגמא!), ופוסטים מהסוג של "למה…" (Why Posts).

הטיפ: נסו "להנדס" את הפוסטים שלכם כך שיהיו באחד מהפורמטים האלו כדי להגדיל את מספר השיתופים שלהם.

5. פרסמו במהלך השבוע, ולא בסוף השבוע

נסו לפרסם פוסטים רק במהלך השבוע ולא בסופי השבוע. בסופי השבוע לא תקבלו הרבה שיתופים. הרבה אנשים לא מתחברים למחשב בסופי שבוע או לא קוראים בלוגים בסופי שבוע. באופן כללי, אנשים מבלים פחות זמן במדיה החברתית בסופי שבוע. זה כמובן לא אומר שאתם לא יכולים לכתוב בסופי שבוע… אבל תזמנו את הפרסום לאמצע השבוע.

לסיכום

אין ספק שהממצאים האלו מ-Buzzsumo "עושים שכל" וחשוב לקחת אותם בחשבון, אך כמו בכל דבר, הם לא תורה מסיני. כל בלוגר צריך לבחון מה נכון ואלו אסטרטגיות הכי מתאימות לאתר שלו.


נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *