איך לנהל את כל הסיסמאות באופן בטוח?

לאורך השנים, יותר ויותר אתרים דורשים מאתנו לזכור סיסמאות יותר ויותר מורכבות על מנת להיכנס לחשבון המשתמש שלנו באתר. אז נכון, הדפדפן שלנו זוכר בעבורנו את מרבית הסיסמאות ודורש מאתנו רק להזין את שם המשתמש.

אבל, כמו שכולנו יודעים, הפתרון של שמירת הסיסמאות המורכבות בדפדפן אינו עומד במבחן המציאות ורבים מאתנו משתמשים באותה סיסמה לכל האתרים ופוגעים עוד יותר ברמת האבטחה של המידע האישי שלנו.

בנוסף לכך, המידע נשמר על המחשב ומאפשר לגורמים זדוניים שונים לגנוב את המידע ממש מתחת לאף שלנו.

אז מה הפתרון?

למרות שהבעיה נראית מורכבת במיוחד, הפתרון פשוט למדי ובתוך כמה שניות מרגע קריאת מאמר זה תוכלו להקטין משמעותית את הסיכויים לפריצת כל הסיסמאות שלכם גם במידה ואתם משתמשים באותה סיסמה בכל האתרים.

תוסף Last Pass, הוא תוסף ייעודי הזמין בעבור מגוון רחב של דפדפנים הנפוצים כיום. התוסף עצמו משווק באופן חינמי  אך מי מכם שיהיה מעוניין בכך יוכל לרכוש גם הגרסה המורחבת המציעה אפשרות הרחבה למגוון התקנים שונים ושימוש ביכולות התוסף מבלי הצורך להתקינו בכל מחשב.

 בעת התקנת התוסף תדרשו להירשם לשירות באמצעות כתובת דואר אלקטרוני ולהנפיק סיסמה לשירות בשירות. מרגע זה התוסף ישמור בעבורכם כל סיסמה שתקלידו בצורה מאובטחת על שרותי Last Pass.

כל שתדרשו לעשות על מנת להציג את כל הסיסמאות שלכם בכל מחשב אליו תתחברו, מכל נקודה, בכל זמן נתון הוא פשוט להתקין את התוסף ולהתחבר אל החשבון שלכם באמצעות שם המשתמש והסיסמה. כל הסיסמאות יטענו אוטומטית מהשירות ברגע שתכנסו לאתרים השמורים.

נכון, ברחבי הרשת תוכלו למצוא מגוון רחב של כלים לשמירת סיסמאות אך תוסף LastPass נבחר לא פעם כתוסף הטוב והפופולרי ביותר בתחומו בשל שכבות האבטחה המספקות מענה הגנתי מלא למידע האישי שלכם.

מוכנים להתחיל ?

כדי להתחיל להשתמש בתוסף Last Pass עלינו לעבור שלושה שלבים פשוטים – הורדה, התקנה ורישום והתחברות לחשבון. התהליך פשוט וכולל כמה מסכים פשוטים שבסיומם נוכל לפנות עוד כמה תאי זיכרון למשימות חשובות יותר.

1.גלשו אל אתר התוסף בכתובת Lastpass.com בחלון שיופיע לפניכם לחצו על כפתור Download Last Pass

שלב ראשון: גלשו אל אתר התוסף בכתובת Lastpass.com

2.כעת, בחרו במערכת ההפעלה המותקנת על מחשבכם על מנת להוריד את תכנית ההתקנה המתאימה. לאחר מכן לחצו על כפתור Download

בחרו במערכת ההפעלה המותקנת על מחשבכם

3. כאשר שלב ההורדה הסתיים , לחצו פעמיים על הקובץ שהורדתם. תכנית ההתקנה תיטען ותדרוש מכם לבחור שפה בה תהיו מעוניינים להפעיל את השירות

לחצו פעמיים על הקובץ שהורדתם ובחרו את השפה הרצויה

4.המערכת תציג את מסך הפתיחה בו יוצגו יתרונות התוסף – לחצו על כפתור הבא.

במסך הפתיחה  – לחצו על כפתור הבא

5.בחרו בעבור אילו דפדפנים תרצו להתקין את התוסף ולחצו על כפתור הבא

בחרו בעבור אילו דפדפנים תרצו להתקין את התוסף

6.כעת, המערכת תציג בפניכם אפשרות ליצור חשבון חדש בשירות Lastpass או להשתמש בחשבון קיים. בחרו באפשרות "אין לי חשבון ב-Lastpass , צור אחד בשבילי" ולחצו על כפתור הבא

בחרו באפשרות "אין לי חשבון ב-Lastpass , צור אחד בשבילי"

7.הקלידו את כתובת הדואר האלקטרוני והסיסמה שלכם לשירות. חשוב לציין בשלב זה כי אפשרות שיחזור הסיסמה של שירות Lastpass מורכב מאד ואינו מומלץ לביצוע בשלב בדיקות האבטחה הרבות. לכן, מומלץ לבחור בסיסמה מורכבת דיו אך לא כזו שתמנע מכם לשכוח אותה במהירות לאחר מכן סמנו V  בשלושת תיבות הסימון המופיעות בחלק התחתון ולחצו על כפתור הבא.

סמנו V  בשלושת תיבות הסימון המופיעות בחלק התחתון ולחצו על כפתור הבא

8.בחלון שיופיע כעת, תדרשו להקליד שוב את סיסמת ההתחברות שלכם לשירות Lastpass כדי לאשר אותה ובסיום לחצו על כפתור Save.

הקלידו שוב את סיסמת ההתחברות

9.אם תרצו, תוכלו בשלב זה לייבא את הסיסמאות השמורות בדפדפנים ישירות אל תוך חשבון המשתמש שלכם בשירות. לאחר שבחרתם באפשרות הרצויה לחצו על כפתור הבא

בשלב זה תוכלו לייבא את הסיסמאות השמורות בדפדפנים השונים שלכם

10. במידה ובחרתם לייבא את פרטי המידע שלכם אל השירות. המערכת תבצע פעולת יבוא ולאחר מכן תציג בפניכם אפשרות להסיר את הסיסמאות השמורות מהמחשב. אפשרות זו מוחקת למעשה את המידע השמור במחשב אשר נוגע לסיסמאות הכניסה שלכם ומבטל את האפשרות לגניבת המידע על ידי גורמים עויינים.

פעולה זו גם מבטלת את המנגונים המובנים בדפדפנים השונים כך שלמעשה מרגע זה כל הסיסמאות שלכם ישמרו אך ורק בשירותי LastPass

אפשרות זו מוחקת למעשה את המידע השמור במחשב שלכם ומאבטחת אתכם בצורה טובה הרבה יותר

11. תכנית ההתקנה הסתיימה. לחצו על כפתור בוצע בכדי להתקין את התוסף עצמו

לחצו על כפתור בוצע

12.בחלון שיופיע לפניכם לחצו על כפתור Click to install laspass. הדפדפן יציג לפניכם אפשרות להוספת התוסף – לחצו על כפתור הוסף.

 לחצו על כפתור הוסף

אז איך משתמשים בתוסף LastPass ?

אחרי שסיימנו את שלבי ההורדה, ההתקנה ורישום המשתמש הראשוני נוכל להתחיל להשתמש בתוסף Last Pass. כדי לעשות זו עלינו ללחוץ על סמל התוסף שיופיע בסמוך לשורת הכותרת בדפדפן. בחלון שיופיע לפנינו עלינו למלא את פרטי ההתחברות וללחוץ על כפתור התחבר.

במידה וכמה אנשים משתמשים באותו מחשב לא מומלץ להשתמש באפשרות זכור אימייל וזכור סיסמה כדי לא לחלוק עם כל המשתמשים השונים את המידע האישי שלכם.

 במידה וכמה אנשים משתמשים באותו מחשב לא מומלץ להשתמש באפשרות זכור אימייל וזכור סיסמה

משלב זה בכל פעם שנכנס לאתר כלשהו ונתחבר באמצעות סיסמה יופעל תוסף Lastpass ויציע לנו אפשרות לשמור את הסיסמה. כדי לשמור את הסיסמה עלינו ללחוץ על כפתור שמור אתר

 משלב זה בכל פעם שנכנס לאתר כלשהו ונתחבר באמצעות סיסמה יופעל תוסף Lastpass ויציע לנו אפשרות לשמור את הסיסמה

המערכת תבקש מאתנו לוודא כי פרטי ההתחברות נכונים ואולי אפילו לצרף הערה. לאחר שווידאנו שההגדרות נכונות נלחץ על כפתור שמור

 המערכת תבקש מאתנו לוודא כי פרטי ההתחברות נכונים

כעת, בכל פעם שניגש אל האתר נוכל לראות כי בצמוד לשדות שם המשתמש והסיסמה נוסף סימן קטן בצורת כוכבית. לחיצה תציג לפנינו את שם המשתמש והסיסמה השמורים במערכת.

 כעת, בכל פעם שניגש אל האתר נוכל לראות כי בצמוד לשדות שם המשתמש והסיסמה נוסף סימן קטן בצורת כוכבית

אז בפעם הבאה, רגע לפני שאתם מתחילים להתרגז מהעבודה שאתם לא זוכרים את שם המשתמש או את הסיסמה לאתרים האהובים עליכם. התקינו את תוסף Lastpass בקלות, התחברו לשירות ושחררו לחופשי את כל הסיסמאות המורכבות שדאגתם לשמור בקנאות עד אותו יום.

יש לכם שאלה? מעוניינים בהדרכה על נושא מסוים? אנו מזמינים אתכם להשאיר תגובה ממש כאן למטה !


נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

2 Responses to איך לנהל את כל הסיסמאות באופן בטוח?

  1. סליחה, אבל ממתי כדאי להפקיד בידיה של תוכנה צד שלישי, סיסמאות של חשבונות שלנו, גם אם מדובר על חשבונות פיקטיביים ?

    אישית מעדיף אקסל ?

    מה איתכם אנשים ?

    בברכה,
    לאוניד אוסטרובסקי

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *