טיפים לקידום סרטונים ביוטיוב

3 טיפים שימושיים לקידום אתר ביוטיוב

כפי שוודאי שמעתם בעבר, יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בכל העולם. משמע, מלבד חברת גוגל (שיוטיוב בבעלותה), לא נעשה שימוש בתדירות כה גבוהה בחודש באף אתר אינטרנט כמו באתר יוטיוב. למעשה, הנתונים הסטטיסטים האחרונים מצביעים על כך שגוגל נחשף ללמעלה מ- 1.1 מיליארד מבקרים ייחודיים בחודש, ויוטיוב כ- 1 מיליארד. הספרה הזו גדולה יותר מפייסבוק, אמזון, יאהו, ויקיפדיה, טוויטר, בינג ואתרים פופולריים נוספים – והמשמעות מתורגמת ללא מעט כסף כמובן.

לפי נתונים שנאספו ופורסמו על ידי ExpandedRamblings.com, יוטיוב ייצר הכנסות של למעלה מ- 4 מיליארד דולרים בשנת 2014. הוא השיג זאת על ידי פיתוי גולשים לצפייה בלמעלה מ-4 מיליארד סרטונים בכל יום, שמתורגם ל- 6 מיליארד שעות צפייה בחודש. בעוד הספרה הזו עשויה להראות מנותקת מהמציאות, חשוב לזכור שלמעלה מ- 300 שעות וידאו מועלות ליוטיוב בכל דקה!

חרף כל הספרות הללו, המחקר מגלה שרק 9% מהעסקים הקטנים (בארה"ב) משתמשים כיום ביוטיוב כפלטפורמה שיווקית. זאת למרות העובדה שכוח הקנייה הדמוגרפי הגדול ביותר גולש ביוטיוב לעתים קרובות.

בעוד זה קריטי שבעלי עסקים יתמדקו בקידום אתרים מסורתי למשיכת קהל לדף הבית שלהם, הבלוג שלהם, הרשתות החברתיות ודפי הנחיתה, די מטופש להתעלם מקידום סרטונים ביוטיוב. לדחות קידום עסקי בעזרת יוטיוב יהיה פשוטו כמשמעו לטעון שלא אכפת לך ממנוע החיפוש השני בגודלו בעולם(!). בהנחה וזו הצהרה שאינכם מעוניינים להצהיר, מומלץ שתתחילו להתמקד בדרכים להעצים את נוכחות העסק שלכם על ידי שיפור מיקומכם בתוצאות החיפוש של יוטיוב.

להלן 3 טיפים חשובים לקחת בחשבון בעבודה עם יוטיוב:

1. בניית נוכחות ביוטיוב

עליכם להתחיל עם הבסיס. אם ברצונכם להראות כמותג סמכותי ורלוונטי ביוטיוב, עליכם להקים פרופיל, להתחיל לבסס את שמכם ולבנות מוניטין. הצעד הראשון יהיה להירשם כמותג על ידי הקמת פרופיל משתמש. מכאן, תרצו לבחור שם לערוץ שלכם ולשלב בו את הלוגו והעלאת באנר ייחודי. כדאי גם שתמלאו פרטים ומידע אודות המותג שלכם ואיזה ערך מוסף הוא מעניק לגולשים.

היבט חשוב, אך לעתים קרובות כזה שמתעלמים ממנו בנוכחות ביוטיוב הוא כתובת האתר. על ערוץ היוטיוב להיות שם קליט ופשוט לזכור, שיאפשר למשתמשים ולקוחות פוטנציאלים למצוא את הערוץ ללא מאמץ יתר.

על מנת ליצור ערוץ יוטיוב מותאם אישית, יוטיוב מבקש שהאתר יהיה ותיק יותר מ- 30 ימים, שיהיה לו למעלה מ- 500 מנויים ושלפרופיל יהיה אייקון ייחודי. במילים אחרות, לא ניתן ליצור כתובת אינטרנט ייחודית מיד עם ההרשמה. כתובת ייעודית ייחודית יכולה לשפר פלאים את הופעת הערוץ והסרטונים שלכם ביוטיוב. אי לכך, המלצה חמה היא להקים ערוץ יוטיוב ולקרוא לחברים, מכרים ומשפחה להצטרף כמנויים לערוצכם, לצורך שיפור קידום הערוץ.

2. מילות מפתח הן קריטיות

כן, שנת 2015 ומילות מפתח עדיין חשובות בקידום אתרים ואתרי וידאו. נסו להיכנס לראשם של גולשים ולקוחות פוטנציאלים לנסות להבין אילו מילות מפתח הם עלולים לחפש כדי למצוא אתכם. אחרי המחקר שתערכו, תוכלו לחבר את ערוצכם למילות המפתח בשדה "מילות המפתח של הערוץ" תחת פרטי החשבון שלכם.

כמו כן, באופן כללי, גוגל ומנועי חיפוש נוספים אוהבים להציג סרטונים עבור מילות מפתח כגון "איך ל..", ביקורות, נושאים מצחיקים ומשעשעים, הדרכות ותוכן שקשור בכושר.

3. תיאור טוב הוא מפתח לקידום טוב

התיאור הקטן שמופיע בתוצאות החיפוש מתחת לסרטון, או "תיאור מטא", חשוב ביותר. מלבד התמונה הממוזערת של הסרטון, התיאור הוא למעשה כל המידע שנגיש לגולש לפני שהוא מחליט ללחוץ על הקישור לסרטון. ודאו שהתיאור מסביר באופן ברור ותמציתי על מה הסרטון, תוך שמירה על יצירתיות. רצוי למתג את התיאור על ידי הכללת קישורים לדפים וקטעי וידאו נוספים שברשותכם.

שיעור הצמיחה של יוטיוב מדהים וכל בעל עסק מוכרח להתמקד ביתרונות יצירת סרטונים בעלי ערך מוסף ובאיכות גבוהה במנוע החיפוש השני בגודלו בעולם. בעוד המאמר הנ"ל אינו משקף תקדים לקידום אתרים וסרטונים, מומלץ להשתמש בטיפים המצוינים כאן בתור התחלה.

בעוד קידום אתרים מסורתי דועך ובעלי אתרים ועסקים נעים לעבר תוכן אינטראקטיבי, ערך יוטיוב כמחולל תנועה לאתרים רק ילך ויגדל. את תפספסו את התהליך האבולוציוני הזה.

המשך גלישה נעימה, אביב יועצים – המומחים בקידום אתרים.


נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

מצטערים, אין אפשרות להשאיר תגובה.