שיווק בפיסבוק – למה אנשים לא אוהבים את דף הפייסבוק שלך?!

אין דבר משמח יותר עבור בעל עסק המחזיק דף פייסבוק (או זה המקדם אותו עבורו) מלראות את מספר הלייקים והעוקבים גדל. אתם שמחים לדעת שמאמצי השיווק שלכם עובדים וחוגגים כל נקודת מפנה עם המעריצים שלכם מעל דף הפייסבוק עצמו.

אבל מה קורה כשמישהו (אללי!) לוחץ על  "Unlike" או "הסתר"?

אבל מה עשיתי? אתם בודאי שואלים את עצמכם. האם הסטטוס הקודם שלי העליב מישהו? האם הם עברו להעריץ עסק מתחרה?

אולי.

בואו נעבור יחד על מספר סיבות בשלן אנשים יקחו מספר דקות מסדר היום העמוס שלהם ויעזבו אתכם באופן פעיל.

מהן הסיבות לחוסר הפרגון בפייסבוק

1. חליתם בברברת.

אף אחד לא אוהב להציץ בחדשות שלו ולראות 25 חדשות מאותו דף עסקי. זה מעצבן, זה מסתיר את הדברים החברתיים שעבורם הם קפצו לראות מה חדש וזה עלול לגרום להם ללחוץ על "הסתר" או גרוע יותר. אז שמרו על נוכחות אבל בלי הגזמה.

2. קידום עצמי חסר בושה.

אם כל הסטטוסים שלכם הם נאום מכירות בלתי פוסק, יש להניח שזה יעלה לאנשים את הסעיף. אתם מכירים דפים כאלה ואתם בטוח לא אוהבים אותם. "בואו השתתפו בהרצאה שלי"! "הורידו את החוברת בחינם"! "קנו כי מחר יעלו המחירים בעשרה אחוזים"! גם אם המוצר שלכם נפלא, אף אחד לא רוצה לשמוע כמה הוא נפלא עשר פעמים ביום.

במקום לנסות ולקחת, נסו לתת. אינפורמציה שימושית, תמונות מעניינות, תובנות שרכשתם. הישארו במודעות של הלקוחות שלכם בתקווה שביום מן הימים, כשהם יצטרכו שירות בנישה שלכם, אתם תהיו הראשונים אליהם הם יפנו. נסו להגביל את ההודעות ה"מכירתיות" שלכם לעשרה אחוזים מכלל ההודעות.

3. העיר הזאת מתה.

בניגוד/התאמה לסעיף מספר אחת, ישנם בעלי דף פייסבוק שלאחר ההרשמה ופרסום כמה תמונות, הזניחו את הדף שלהם עד שהפך לעיר רפאים. דף מת הוא לא דבר מושך ואנשים שעוברים על רשימת אנשי הקשר שלהם עלולים למחוק אתכם במחי קליק.

בנו לכם תכנית של פרסום סטטוסים בפייסבוק שתוכלו לעמוד בה

.

מה עושים? בנו לכם תכנית של פרסום סטטוסים בפייסבוק שתוכלו לעמוד בה. יש האומרים ששלוש פעמים ביום זה חשוב, אחרים מסתפקים בשלוש פעמים בשבוע או בפרסום אחד מדי בוקר. בחרו לכם אסטרטגיה ודבקו בה.

4. אתם לא נחמדים.

בחיים האמיתיים אתם אולי אנשים מאוד נחמדים, אבל האם אתם מסוג האנשים שמוציאים מעל דף הפייסבוק את התסכולים שלכם מדי יום? האם אתם עונים באסרטיביות מיותרת לאנשים שפרסמו תגובות בדף שלכם וסתרו את דעתכם? האם אתם משמיצים את המתחרים שלכם בראש חוצות?

אנשים רבים לא אוהבים את הגישה השלילית וחלקם פשוט ילחצו על Unlike.

אנשים לא אוהבים את הגישה השלילית

Source: flickr.com via Csaba on Pinterest

.

תהיו נחמדים!

5. ככה זה בחיים.

מעבר לכל הסיבות שציינו עד כאן, ישנן עוד סיבות בשלן אנשים מפסיקים לעקוב אחריכם. אנשים פשוט עוברים הלאה. אולי שינוי בחייהם גרם להם להעדיף דרך אחרת? אנשים משתנים – הם מתחתנים, מתגרשים ועוברים יבשות. ישנם גם כאלה – שומו שמיים! – שמחליטים להתנתק מהפייסבוק לחלוטין ו"הורגים" את הפרופיל שלהם.

אז נסו להיות נחמדים, לפרסם בעקביות, לא הרבה מדי ולא מעט מדי ולא לדחוף לאנשים פרסומת בלתי פוסקת אבל אל תקחו כל Unlike ללב.


נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *