המדריך הבסיסי לקידום אתרים בשנת 2016

האם אתם משתמשים באותן טקטיקות ואסטרטגיות SEO, שהשתמשתם בהן לפני שנה-שנתיים? אם כן, אולי הגיע הזמן להעריך מחדש את האסטרטגיה שלכם.

כמומחי קידום אתרים, אנו מודעים לכך שבמהלך השנה האחרונה חלו שינויים משמעותיים בפרמטרים המשפיעים על דירוג במנועי החיפוש. הצלחה כיום ב-SEO אינה מקרית ואינה יכולה להתממש, ללא היכולת להסתגל לשינויים במהירות.

המדריך הבא יספק לכם את כל המידע שעליכם לדעת, על היסודות של SEO לשנת 2016. במאמר נעסוק בנושאים הבאים:

• מחקר מילות מפתח: האם עדיין נחוץ בשנת 2016?
• שילוב מילות מפתח בתוכן: כיצד אפשר לשלב את מילות המפתח בתוכן שלכם באופן יעיל ואפקטיבי?
• מהם האלמנטים הנדרשים, כדי להשיג (באופן אורגני) נוכחות במנועי החיפוש?
• SEO בנייד: אילו אלמנטים נדרשים, כדי לדרג אתר בחיפוש סלולארי?
• בניית קישורים: איך לבנות פרופיל קישורים מצליח? איך משיגים את אותם קישורים?
• שיווק באמצעות תוכן: איך משתלבים שיווק באמצעות תוכן ו-SEO?

במדריך SEO של גוגל משנת 2014, מופיעה הצהרה זו: "למרות שפרמטרים רבים לדירוג אתר השתנו בתעשייה, עדיין העקרונות של מחקר מילות מפתח נותרו יציבים, יחסית." במידה מסוימת, הצהרה זו רלוונטית גם היום.

היסודות של ביצוע מחקר מילות מפתח לא השתנו. אנו עדיין רוצים למצוא את מילות המפתח והביטויים הרלוונטיים, שקהל היעד שלנו משתמש בהם כדי למצוא את המוצרים שלנו. קיימות דרכים מגוונות, שמאפשרות לנו לעשות זאת ביעילות:

באמצעות כלי מחקר מילות מפתח (כמו מתכנן מילות המפתח של גוגל) וכלי ניתוח נוספים (כדוגמת Searchmetrics , Ubersuggest, SEMrush), נוכל לגלות את מילות המפתח הפופולריות ביותר וכן ביטויים שאינם תחרותיים מידי. מחקר נכון ומציאת המילים והביטויים הרלוונטיים – הם היסודות ליצירת תנועה והעלאת אחוזי המכירות באתר. בנוסף לכך, ניתן למצוא באמצעות כלים אלו מילות מפתח חדשות, לצורך העלאת תכנים נוספים לאתר.

דרך נוספת לאיתור ביטויים, היא להתבונן באתרי המתחרים שלכם. ע"י צפייה ומחקר אחר מתחרים, תוכלו לגלות בקלות את מילות מפתח שהם מקדמים.

בנוסף, קיימת אסטרטגיה של התמקדות במילות מפתח שהן "זנב ארוך". הביטוי "זנב ארוך", כוונתו למילים/ביטויים בעלי נפח חיפוש מועט. קידום ביטויי "זנב ארוך", נהפך בשנים האחרונות לטרנד פופולרי. האסטרטגיה של התמקדות בביטויי "זנב ארוך" – היא דרך יעילה להרחבת השירותים שלכם ולפנייה לקהל יעד חדש.

עם הזמן, האלגוריתם של גוגל נהיה יותר ויותר מתוחכם. אם בעבר גוגל התייחסה לשאילתות החיפוש אך ורק כמילות מפתח, הרי שכיום היא גם בודקת את כוונת המשתמש מאחורי שאילתות החיפוש.

מה המשמעות של כך – מבחינת מחקר מילות מפתח? המשמעות היא, שלא מספיק לבצע מחקר מילות מפתח ולהתמקד במציאת מילים ונושאים רלוונטיים אשר תבנו את התוכן שלכם סביבם. עליכם ללמוד לעומק את קהל היעד שלכם ואת הצרכים והאינטרסים שלו.

ספירת מילים בטקסט: כבר תקופה ארוכה אנו יודעים, כי גוגל נותנת עדיפות לתוכן מקיף ורחב. עפ"י הדיווח של גוגל בשנת 2015, מספר המילים הממוצע בתוכן המופיע בעמוד המתנוסס בראש תוצאות החיפוש, הוא בטווח של 1,140-1,285 מילים. כלומר, יותר מ-902 מילים, בהשוואה לשנת 2014. מסיבה זו, כשאתם כותבים את התוכן שלכם, חשוב שתעניקו כיסוי מקיף למכלול הנושא שלכם ותימנעו מכתיבת תוכן קצר בלבד, שרק נוגע ברפרוף בנושא.

רלוונטיות: התנאים שמוכיחים שהתוכן שלכם אכן רלוונטי לגוגל, הינם השפה ומילות המפתח שיופיעו בטקסט. גוגל רוצה להציע מידע מקיף על כל נושא. לכן, יש להשתמש במילים הרלוונטיות לאותו תחום. למשל, עבור הביטוי "קידום אתרים", אנו נמצא מונחים רלוונטיים לתחום, כגון: "גוגל, "פנדה" או "מיקומים". לכן, חשוב מאוד לשבץ בטקסט ביטויים רלוונטיים לתחום.

מילות מפתח בתוך התוכן: נכון לשנת 2016, מילות מפתח עדיין צריכות להשתלב בתוכן שלכם, בפרט בכותרת (Title), בכותרת H1-H6, בתחילת הטקסט ואף בסופו. עפ"י דו"ח של Searchmetrics, חלה עלייה של 27% במספר מילות מפתח המופיעות בגוף הטקסט, בעמודים העיקריים באתרים.

קישורים פנימיים: מספר הקישורים הפנימיים באתרים המובילים בעולם, לאו דווקא גדל מאז 2014. עם זאת, ההתייחסות לקישורים הפנימיים השתנתה. לדברי כותבי הדו"ח של Searchmetrics, מספר הקישורים שאתם מכניסים לתוכן שלכם, אינו מה שחשוב:

"מה שחשוב אינו מספרם הכולל של הקישורים הפנימיים, אלא האופטימיזציה של מידע ומבנה הדף הפנימי, כך שהמשתמש (וגם מנוע החיפוש) שסורק את התוכן, מופנה בצורה אופטימלית דרך התוכן של הספק. זאת, על מנת להבטיח שהמשתמשים שבעי רצון ומשתהים בדף."

שימוש בתגיות: ב-99% מהמקרים, נעשה שימוש בתגית התיאור (Description tag) באתרים המובילים בנישות שלהם. ב-80% מהמקרים, נעשה שימוש בתגית כותרת H1.

למרות שהשפעת תגית התיאור (Description tag) על SEO פחתה בשנים האחרונות, היא עדיין משמשת כ"מודעה" שמופיעה בתוצאות מנוע החיפוש (SERP). לכן, חשוב מאוד להבטיח, שתגי H1 ו-התיאורים שאתם משתמשים בהם, יהיו ייחודיים ככל האפשר וישקפו את הנושאים המרכזיים בדף.

אתר ידידותי למובייל: העדכון האחרון לגבי קידום אתרים שמתייחס לקידום אתר במובייל (המכונה גם Mobilegeddon), מדגיש את חשיבות התאמת האתר לשימוש בנייד. בשנים האחרונות, התאמת האתר לנייד הפכה לגורם דירוג משמעותי בגוגל. כך שאם עדיין לא עשיתם זאת, חשוב שתוודאו שהאתר שלכם מותאם לנייד.

זמני טעינה מהירים: פקטור נוסף שמשפיע על קידום האתר בשנה הנוכחית, הוא הנושא של זמן טעינת אתר. כיום, חשוב שהאתר יטען במהירות על כל המכשירים הניידים. זאת, לאור הגידול המשמעותי בשימוש במכשירים ניידים.

Searchmetrics מצא, כי עמודים שעולים תוך 1.16 שניות בממוצע במחשבים שולחנים ו-1.10 שניות בממוצע במכשירים ניידים, משפיעים על מיקום האתר בתוצאות החיפוש. הכלים שיוכלו לסייע לכם לבדוק את מהירות טעינת העמודים, הם Google Page Insight או Pingdom.

מבנה תוכן והיררכיה נכונה: אמנם מדובר בנושא ששייך ל"חווית משתמש", אך הגדרת מבנה התוכן בצורה הגיונית, הינה פרמטר נוסף המשפיע עלSEO . ישנן מספר דרכים, שבהן תוכלו ליצור מבנה אופטימלי לתוכן שלכם:

• השתמשו באלמנטים כגון תפריטים וכפתורים.
• השתמשו ברשימות מסודרות ("נקודות", "בולטים" וכו') כדי לשבור את התוכן למקטעים.
• השתמשו במשפטים קצרים יחסית בטקסט והימנעו ממשפטים ארוכים ומסורבלים.

אלו רק חלק מהטקטיקות, שיהפכו את התוכן שלכם לקריא יותר.

קישורים חיצוניים: כפי שכבר ציינתי, השימוש בקישורים פנימיים, אמור להפנות את הגולשים באתר שלכם ואת מנועי החיפוש, לתוכן רלוונטי אחר באתר שלכם. עם זאת, גם השימוש בקישורים חיצוניים עשוי להיות מועיל. למעשה, קישורים חיצוניים מראים לגוגל, כי האתר שלכם נמצא בתוך מה שנקרא "שכונה טובה" והוא רלוונטי לנושא.

לסיכום, אנו מאוד מקווים שמצאתם את המדריך הזה מועיל. תוכלו להשתמש באסטרטגיות שהצענו, כדי לשפר את דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש. בנוסף, תוכלו להשתמש בממצאים אלו, כדי לשפר את תהליך יצירת התוכן שלכם וכך, ליצור חוויית משתמש טובה יותר, עבור הגולשים.


נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

מצטערים, אין אפשרות להשאיר תגובה.