השפעת עיצוב אתרים על קידום אתרים
האם אתם חושבים, כי עיצוב אתרים אינו חלק מהותי ממאמצי השיווק שלכם? חברות רבות מאמינות למיתוס זה, שעלול להתברר כטעות קריטית. יתכן שתופתעו לדעת, כי עיצוב אתרים, מעבר לחשיבותו האסתטית, הינו פרמטר חשוב המשפיע על SEO.
עם התקדמות הטכנולוגיה והשימוש ההולך וגובר באינטרנט, שיטות עבודה ב-SEO הולכות ומתפתחות. כשאנו מביטים בציפייה קדימה, לקראת שנת 2017, אנו רואים שמגמה זו תימשך ותשפיע גם על הנושא של עיצוב אתרים.
רוב האנשים יודעים, כי עיצוב אתרים משפיע על ה-SEO של האתר. ישנן סיבות טכניות רבות, מדוע קיימת חשיבות עצומה לעצב את האתר שלכם, עם מחשבה על חווית הגלישה, בראש סדר העדיפויות שלכם.
בעלי עסקים רבים מבינים, כי עיצוב אתרים הוא חשוב ומשמעותי, אך האם הם באמת יודעים מדוע? חברות קידום אתרים, שמתבקשות לבנות אתר או לייעץ לחברה חיצונית שבונה אתר, מדגישות שוב ושוב כמה חשוב להשקיע בעיצוב האתר. לטענתן, המראה והעיצוב של האתר משפיעים ישירות על זמן השהייה באתר ועל שיעור הנטישה (Bounce Rate). גם גוגל ציינה, בהנחיות לקידום אתרים, את הנושא של זמן השהייה. זהו אחד הפרמטרים החשובים המשפיעים על דירוג האתר במנועי החיפוש.
במחקר שנערך לאחרונה על אתר בריאות מסוים, בנושא השפעת אלמנטים עיצוביים ותכנים על אמינות האתר, התבקשו גולשים לתאר מדוע הם לא סמכו על אתר האינטרנט. 94% מהתגובות, היו קשורות ישירות לאלמנטים עיצוביים (כמו תמונות, צבעים וכו'), בעוד שרק 6% מהתגובות עסקו בתכנים. למרות שהמחקר הופנה כלפי אתר בריאות, נראה כי אותם עקרונות רלוונטיים גם לענפים אחרים.
כשזה מגיע למאמצי השיווק שלכם, חשוב לכלול את נושא עיצוב האתר, כחלק מאותם מאמצים. לעיצוב ונראות האתר, יש השפעה אדירה על הנוכחות המקוונת שלכם. לכן, צריך לזכור שעיצוב אתרים הוא הרבה מעבר לאסתטיקה: הוא מקל על הגולשים ועל ומנועי החיפוש לנווט באתר. הוא משפיע על הגולש, שצריך להחליט אם להישאר או לעזוב את האתר.
מילות מפתח, כפקטור מרכזי בקידום אתרים
ישנם גורמים רבים ומגוונים, שמשפעים על דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש. מילות מפתח משחקות תפקיד מרכזי ב-SEO, כיוון שהן משקפות את מה שיש לעסק שלכם להציע. שימוש מוצלח במילות מפתח, זו אסטרטגיה עיקרית לקידום האתר במנועי החיפוש.
לפני שניגשים להוסיף את מילות מפתח לטקסט ולתגיות (קריטי לקידום), רצוי לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק. כדי להשיג אפקטיביות מקסימלית של עיצוב האתר על הקידום, תיאלצו, מעבר לבחירת צבעים ופונטים, גם לדאוג להיררכיה נכונה בתוך האתר. אתר מסודר, מבחינת היררכיה, הינו קריטי לניווט נכון. לכן, חשוב לסדר ולהתאים את כל הקטגוריות ותתי הקטגוריות בהתאם.
מעבר להיררכיה, אנחנו חוזרים לנקודה של בחירת מילות המפתח: בחירת המילים המתאימות לקידום, היא הקריטריון החשוב ביותר ב-SEO. שני בחשיבותו, הוא נושא ההיררכיה. שילוב של פרמטרים אלו עם עיצוב אתר חדשני ומרהיב, מסייע לקידום האתר.
מגמות בעיצוב אתרים – עיצוב פרלקסי
עיצוב פרלקסי (Parallax design), מאפשר להכניס תוכן בדף אינטרנט אחד לקצות האצבעות של המשתמש. זו עשויה להיות דרך מצוינת, לספר סיפור לצרכן, להוביל אותו. לכן, כאשר פונקציה זו אפשרית, מומלץ לשקול ולשלב כמה פרלקסים, כחלק מחוויית הגלישה באתר.
הבעיות בגלילה זו, המופיעה באינסוף אתרי אינטרנט עכשוויים, היא שאתרים אלו "לוכדים" תוכן רב בעמוד אחד בלבד. זו יכולה להוות בעיה מבחינת SEO. מדוע? מכיוון שהמשמעות היא שלמנועי החיפוש יש הרבה פחות עמודים "לאנדקס" וכן ופחות קישורים (שיוצרים רושם של אמינות וסמכותיות) והפניות לרשתות חברתיות.
בשורה התחתונה, מותר להשתמש בעיצוב פרלקסי. עם זאת, חשוב להקפיד, שהעיצוב יהיה ידידותי ל-SEO. כלומר, יש להיזהר ולא להגזים בשימוש עם עיצוב מסוג זה. אל תדחסו את כל התכנים של האתר בדף אחד נגלל (וגם לא במספר קטן מאוד של דפים נגללים). אם אתם מעוניינים להשתמש בעיצוב פרלקסה, עליכם להיות סמוכים ובטוחים, שהעיצוב ימשוך את קהל היעד שלכם. לכן, השתמשו בעיצוב זה בעיקר בדף הבית או בעמודי מכירה.
עיצוב גמיש (דינמי)
עיצוב גמיש הוא השיטה המומלצת של גוגל, לעיצוב עבור מספר מכשירים. ישנם יתרונות רבים לשימוש בטכניקה זו, מבחינת חוויית משתמש. בנוסף לחוויית משתמש מוצלחת יותר, היתרון העיקרי של עיצוב אתר דינמי נוגע ל-SEO. אין צורך להציג קישורים נכנסים לשתי כתובות נפרדות. במילים אחרות, עיצוב אתר דינמי מספק לכם כתובת אתר אחת. יש סיכוי גבוה יותר ל-SEO מוצלח, כאשר אין צורך לבנות קישורים נפרדים לשתי כתובות שונות.
פחות זה יותר (less is more)
כחברת קידום אתרים מנוסה, כשאנו שומעים את המילים, "אנחנו צריכים להפחית קצת בתכנים", אנו בדרך-כלל חושבים: "אסון SEO". אבל לפעמים יש צדק בדברים. כאשר הגולשים מוצפים באלטרנטיבות, מכיוון שהאתר כולל שפע של קטגוריות וקטגוריות משנה, הם עלולים למצוא את עצמם מבולבלים והמומים מרוב אפשרויות.
מסיבה זו, לעיתים מומחים מייעצים לספק פחות קטגוריות/קטגוריות משנה, כדי לצמצם את אפשרויות הבחירה, עבור הגולשים. שיטה זו נכונה גם לגבי עיצוב אתרים ו-SEO.
כתוצאת מהעדכונים האחרונים בגוגל, אנשי שיווק רבים נזהרים מהצגת קטגוריות משנה. לפי עדכון Hummingbird, כבר אין צורך לבנות כמה שיותר קטגוריות עמוסות בתכנים. זו נקודה למחשבה: אולי הגיע הזמן לעבור על האתר שלכם ולחשוב מחדש, כמה מהקטגוריות והקטגוריות משנה האלו באמת רלוונטיות לגולש ועד כמה הן באמת מסייעות לו?
דיסוננס קוגניטיבי & עיצוב אתרים
תיאוריה של דיסוננס קוגניטיבי קובעת, כי אנשים מפתחים דיסוננסים כדי ליצור עקביות בתחושות שלהם ובכך, להשיג שליטה על המציאות שלהם, בכדי שציפיותיהם יתאימו למציאות. עפ"י תיאוריה זו, כאשר אנשים אינם מסוגלים לעשות זאת, הם פשוט ימנעו מכל מה שמציב אותם במצב של חוסר שליטה. בהקשר של עיצוב וקידום אתרים, כאשר גולש מוצף ביותר מדי בחירות, הוא פשוט "יתנתק" ויעזוב את האתר. זאת, מכיוון שמה שמוצג בפניו, מוביל לתחושת לדיסוננס קוגניטיבי. דיסוננס קוגניטיבי מלמד אותנו, שכאשר אתר אינטרנט אינו קל לנווט ו/או מציע יותר מדי אפשריות, המשתמש מעדיף לנטוש אותו, מאשר להיכנס לתוך מציאות כאוטית.
סיכום
- כדי לספק חווית גלישה טובה ביותר מבחינת עיצוב, עלינו לשים דגש על חוויית המשתמש ותמיד לחשוב על קלות הניווט באתר. האתר צריך להיות ידידותי וקל לשימוש, בלי יותר מידי הפרעות שיסיחו את דעתם של הגולשים.
- ישנם מצבים רבים, שבהן עיצוב האתר יכול לסייע למאמצי SEO. מגמות עכשוויות רבות בעיצוב אתרים ונגישות אתרים, קשורות להיררכיה נכונה וסדר באתר.
- בכל הנוגע להוספת קישורים פנימיים וקטגוריות באתר, המטרה היא להקל על הגולשים למצוא את התוכן שהם מחפשים, במקום לבלבל ולהסיח את דעתם לכיוונים אחרים.
בשורה התחתונה – יצירת דפים, עם "משתמשי הקצה" בראש סדר העדיפות שלנו וכן שילוב של שיטות נכונות לעיצוב אתרים ושיטות עבודה מומלצות ל SEO הם המתכונים להצלחה בשיווק רשתי בשנת 2016.