עשה ואל תעשה בפייסבוק: באילו תמונות אסור להשתמש בפרסום ממומן
אם החלטתם להתנסות במודעות ממומנות כדרך לפרסם את העסק שלכם בפייסבוק, אינכם לבד. עסקים רבים פונים לאפשרות זו, על אף הרתיעה הטבעית מלשלם על דברים שבעבר קיבלנו בחינם.
היום, פרסום סטטוס בדף הפייסבוק שלכם יגיע רק לאחוז מסויים מהאוהדים שלכם, וזאת באדיבות פייסבוק. התחושה הזו של חוסר שליטה היא מכוונת ונועדה על מנת לאפשר לפייסבוק לדרוש (ולקבל) כסף על הזכות להגיע עם התוכן שלכם אל האנשים אליהם אתם מייעדים אותו.
Source: searchenginewatch.com via Visual Impact Systems on Pinterest
.
למרות המרמור המובן, מודעות בתשלום בפייסבוק יכולות לעלות דולרים בודדים לכל קמפיין ומציעות לכם את האפשרות לבחור את קהל היעד שלכם בדיוק ספציפי ומרשים: על פי אזור מגורים, פילוח גילאי, מין, מצב משפחתי, תחומי עניין ועוד. אם יש לכם סלון לציפורניים בגבעת אלה, אין טעם שתבזבזו את זמנכם וכספכם על פרסום לגברות הגרות ברמת השרון – את זה פייסבוק נותן לכם בעבור חופן דולרים.
אז מה המילכוד? מעבר להתגברות על המחסום הפסיכולוגי של התשלום, פייסבוק לא מרשה לנו לפרסם כל דבר – גם אם אנחנו משלמים על כך כסף. לכולנו ידוע שתמונות מושכות תשומת לב בפייסבוק אך מסתבר שיש לא מעט חוקים לגבי אילו תמונות מותר ואסור לשים; הכל בהתאם להגיון הפנימי – ולעיתים השרירותי – של המדיה החברתית הלוהטת.
Source: msmessetc.blogspot.ca via Jill on Pinterest
אז מתוך הדף הרשמי הזה של פייסבוק, הנה מה מותר ואסור לכם לשים בתור תמונה במודעה עליה אתם עומדים לשלם:
1. רלוונטיות – חובה. הרשת החברתית דורשת שהתמונה תהיה רלוונטית למוצר או השירות אותו אתם מפרסמים. בסיסי אבל חשוב.
2. פגיעה ברגשות – אסור. על התמונות לא לפגוע ברגשות הציבור בכל הקשור לנושאים עדינים כמיניות, פוליטיקה או כל נושא רגיש אחר. עמום? יכול להיות, אבל עלינו להתמודד עם כך.
3. תמונות מזעזעות – אסור. אין לנסות ולהפחיד או להמם (במובן השלילי) את ציבור הקוראים עם תמונות מהסוג שמעורר פרובוקציה ורתיעה.
4. תמונות בוטות – אסור. יש להימנע מלפרסם תמונות המציגות מיניות בוטה, עירום מלא או מרומז או המתמקדות ללא צורך בחלקי גוף. במילים אחרות, בר רפאלי כן
עירום חסר טעם, לא.
(לא באמת ציפיתם שנשים פה תמונות בוטות, נכון?…)
5. פונקציונאליות – חובה. פייסבוק משום מה רגיש לתמונות שמציעות פונקציונאליות שלא באמת עובדת. למשל – תמונות של כפתורים לא לחיצים. כמו כאן:
שימו לב שלא מדובר באיסור כולל אלא רק באיסור על תמונות מכשילות מהסוג הזה במודעות בתשלום.
6. בר קוד לסריקה זה מחוץ לתחום. למה? לאלוהי הפייסבוק פתרונים.
Source: amazingzazzle.blogspot.com via H. Lehnerer Photography on Pinterest
.
7. לוגו של פיסבוק – אסור. אסור להשתמש בלוגו, אייקונים או כל גרפיקה אחרת השייכת לפייסבוק. זה שלהם מהבית.
Source: entrepreneur.com via Travis on Pinterest
.
8. טקסט – לא יותר מדי. אסור להציג במודעות תמונות המכילות יותר מ-20% טקסט. כלומר, זה מותר:
אבל זה, אסור:
הסייג היחיד המאפשר לנו פייסבוק הוא לכלול תמונות של מוצרים הכוללים טקסט על האריזות המקוריות שלהם. על זה הם לא ישברו את הכלים. מתחשבים, נכון?
מטרת המאמר הזה היא לגרום לכם לשים לב לפרטים. שקלו בתשומת לב אילו תמונות אתם הולכים להציב בקמפיין הפרסום שלכם בפייסבוק. ואם לא? מרק צוקרברג כבר ישלח מישהו שיטפל בכם…
אהבתם את הכתבה?
תפרגנו בלייק, הפיצו הלאה, וכמובן, בוא לקרוא כתבות נוספות שלנו.
די ברור למה אסור קוד QR. פייסבוק מקבלים כסף עבור קליקים. נכנסתם דרך קוד QR – פייסבוק לא יראה מזה אגורה.