פרסום באינטרנט וקידום אתרים לעסקים קטנים
בשנים האחרונות יש תחושה שאנו נכנסים לעידן מתקדם בשיווק דיגיטלי, לפחות עבור עסקים גדולים. בוודאי יצא לכם לקרוא מאמרים רבים, המספרים על חברות, שהצליחו להעלות את המכירות שלהן, בעקבות מסעות פרסום מוצלחים בעולם הדיגיטלי.
אך למרבה הצער, לרוב העסקים הקטנים, אין את האמצעים או את המשאבים (הן האנושיים והן התקציביים), כדי ליישם את המהלכים המוצלחים של המותגים הגדולים. אז מה יכולים לעשות עסקים קטנים אלו, שמשאביהם מוגבלים, כדי לפרסם ולקדם את עצמם באינטרנט? הבה ונסביר.
הכללים עבור עסקים קטנים
עפ"י נתוני הלשכה לסטטיסטיקה בארה"ב, 99.7% מהעסקים בארה"ב מסווגים כעסקים קטנים (דהיינו: פחות מ-500 עובדים). את הרוב המכריע של עסקים האלה אפשר לסווג בתור "קטנים מאוד". 9 מתוך 10 עסקים אלו (כלומר, 89.8%), מעסיקים פחות מ-20 עובדים.
מעניין לציין כי על פי נתונים, הפדיון השנתי הממוצע של עסק קטן עם אתר אינטרנט, הוא 5.03 מיליון דולר. מנהל העסקים הקטן בארה"ב (SPA), מציין כיצד עסקים קטנים עם הכנסות של פחות מ-5 מיליון דולר, צריכים להקצות 7-8% מההכנסות שלהם לשיווק. משמעות הדבר היא, שעסק הקטן שמכניס בממוצע כ-5 מיליון דולר בשנה, צריך להוציא בממוצע כ-350-400,000 דולר על מערך השיווק השנתי שלו.
במציאות, רוב העסקים ה"קטנים מאוד" משקיעים פחות מסכום זה. סקר שנערך בשנת 2014 מצא, כי 83% מהעסקים שמוגדרים תחת הקטגוריה של "עסקים קטנים מאוד", מוציאים פחות מ-1,000$ לחודש על מערך השיווק שלהם.
משתמע מכך, כי כמעט כל בעל עסק קטן שקורא מאמר זה, אמור להקצות חלק מכובד מהתקציב השנתי הצנוע שלו, על מגוון מסחרר של יוזמות שיווק דיגיטלי.
מסתבר שאין כך ולא עקב החוסר בכלים או פלטפורמות. בעלי העסקים הקטנים מאמינים, כי חסר להם ידע רב בנושא של שיווק דיגיטלי. נמצא, שבעקבות חוסר הידע של מנהלי עסקים קטנים אלו, עלה מספר החברות העוסקות בשיווק דיגיטלי. למעשה, המספר כמעט הוכפל: מ-947 ל-1,876 חברות העוסקות בשיווק דיגיטלי.
אך אל תרגישו מתוסכלים, הכנו לכם בשורות משמחות: לפניכם 8 אסטרטגיות פרסום באינטרנט לעסקים קטנים, שיסייעו לכם להעלות את המכירות שלכם בשנת 2017.
# 1: הגדירו מטרה ותקציב.
הצעד הראשון בשיווק, הוא להגדיר תקציב ומטרה. השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם מתחילים לשווק היא: "מה אנחנו רוצים להשיג?". כאשר אתם מגדירים מה חשוב לכם מבחינת המערך העסקי שלכם, יהיה לכם קל יותר ליישם את אותן מטרות. בין אם מדובר בהעלאת כמות המכירות או במקסום החשיפה המקומית שלכם וכו' – חשוב וההכרחי להגדיר מטרות אלו.
# 2: רוצים להשתתף במשחק? שלמו!
כדי להרוויח כסף, אתם צריכים להוציא כסף. אם אתם רוצים ליצור חשיפה שתוביל למכירות, תצטרכו להשקיע חלק מהתקציב שלכם במודעות חיפוש ומודעות מדיה בגוגל, מודעות ממומנות ברשתות החברתיות וכו'. הדבר עשוי להיראות לכם מרתיע למדי, במיוחד כאשר אתם מבולבלים ומוורדים בשאלות, כמו איך להתחיל, כמה זה עולה, איך נדע אם פייסבוק או AdWords אכן יעילים, או איזו פלטפורמה עדיפה לעסק. בין אם אתם מתמודדים עם שאלות אלו בעצמכם או שוכרים בעל מקצוע שיסייע לכם, יש סיכוי רב שההשקעה תהיה שווה ומשתלמת לטווח הארוך!
# 3: נצלו את העובדה, שגוגל מפרסם עסקים בצורה לוקאלית.
כמנוע החיפוש הנפוץ ביותר, גוגל עשוי לסייע לעסק שלכם להופיע בתוצאות החיפוש הלוקאלי. עפ"י הנתונים, עסקים בעלי נוכחות מקוונת, עשויים לצמוח ב-40% מהר יותר, מאשר עסקים שאין להם נוכחות מקוונת. לכן, אם עד כה פספסתם את הסירה, זה הזמן לקפוץ עליה!
על ידי יצירת חשבון גוגל לעסק שלכם, תוכלו לפרסם מידע אודות העסק שלכם, כגון שעות פעילות, כתובת, מספר טלפון ואפילו אתר אינטרנט. תודות לפונקציה המציעה חיפוש מקומי, העסק שלכם יכול להופיע ב-.Google Maps
# 4: השתמשו ברשתות החברתיות, כדי להתחבר עם קהל היעד שלכם.
אין מנוס מלהודות כי לעיתים, העיסוק ברשתות החברתיות קשה ומרגיז. במיוחד כאשר אתם מנסים לעדכן תוכן בפייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, פינטרסט, גוגל פלוס וטוויטר. קשה לדעת אם המאמצים בכלל שווים את הטרחה! אבל מניסיון, הפגנת נוכחות בערוצים אלו היא מומלצת ומשתלמת. כדאי אפילו לבחור בערוץ אחד שהלקוחות שלכם מעדיפים ולהתחבר לשיח על המותג או העסק שלכם.
# 5: דיוור אלקטרוני – Email marketing
כאשר אתo מנהלים עסק קטן, שיווק בדוא"ל הוא הזדמנות נהדרת לבנות נאמנות עם הלקוחות שלכם. אם הלקוחות שלכם הסכימו לספק לכם את כתובות הדואר האלקטרוניות שלהם, אזי יש לכם דלת, שתאפשר לכם לשלוח אליהם הודעות על מבצעים קרבים או אירועים מיוחדים. אפשרות נוספת היא, שליחה של עלון שבועי או דו שבועי.
# 6: פרסמו מידע חיוני בבלוג שלכם.
הכתיבה בבלוגים אינה רק מהנה, אלא יכולה להיות גם שימושית מאוד, עבור חשיפה ומיתוג. בלוג החברה שלכם, הוא המקום שבו תצטרכו להוכיח ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, כי אתם מומחים בתחום שלכם ויכולים לספק הדרכות וייעוץ. בלוגים הם גם דרך מצוינת ליצור אינטראקציה עם הקוראים שלכם, ע"י מענה לתגובות שלהם.
# 7: בצעו מחקר מילות מפתח עבור SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש).
אין לכם מושג מהו SEO? יתכן שאתם מפספסים לקוחות פוטנציאליים רבים. כיום כל עסק, בין אם גדול או קטן, זקוק לפעולות קידום אתרים ופיתוח. קידום אתרים לעסקים קטנים מאפשר לבעלי עסקים קטנים לקדם את האתר שלהם במנוע החיפוש וכך לקבל עוד חשיפה לעסק/אתר שלהם. המשמעות של SEO, היא שימוש בטקטיקות, שמטרתן להשיג מיקומים גבוהים יותר בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, בינג, יאהו או מנועי חיפוש אחרים, כדי להגדיל את מספר הביקורים באתר הנדון. החדשות הטובות? זה בחינם! החדשות הרעות? זה מסובך.
יתכן שיעבור זמן מה, עד שתתחילו לראות תוצאות מקמפיין SEO, אך המאמצים משתלמים לטווח הארוך. אחת הפעולות הקלות ביותר שאתם יכול לעשות, כדי להגדיל את התנועה שלכם דרך מנוע החיפוש, היא לבצע מחקר מילות מפתח. כלי מחקר מילות מפתח של גוגל, יסייע לכם לגלות את מילות המפתח והביטויים שבהם קהל היעד שלכם משתמש, כאשר הוא מחפש מידע או מוצר מסוים, שהעסק שלכם יכול לספק. כעסק קטן וחדש, תגלו, שקשה להתחרות מול מותגים גדולים במילות מפתח גנריות, כך שעדיף שתתחילו עם מילות מפתח בעלות "זנב ארוך", שהן ביטויים יותר ספציפיים ופחות תחרותיים. אם נסכם סעיף זה: כל עסק קטן או גדול זקוק לפעולות קידום ופיתוח. קידום אתרים לעסקים קטנים הוא דרך טובה מאוד להשיג חשיפה בקרב גולשים.
# 8: שתפו את התוכן שלכם
העסק שלכם מציע מוצר/שירות טוב יותר מהמתחרים? אם יש לכם מה לתרום בשוק, שתפו זאת, כדי שגם אנשים אחרים ידעו.