פרסום ושיווק בפייסבוק
כנראה לא תופתעו לגלות, כי פייסבוק היא פלטפורמת המדיה חברתית המובילה, בכל הנוגע לשימוש על ידי עסקים. למעשה, 41% מהעסקים הקטנים משתמשים בפייסבוק, במסגרת אסטרטגיית השיווק המקוונת שלהם. עם זאת, למרות השימוש הנפוץ בפייסבוק, בעלי עסקים רבים מדווחים כי מאמציהם אינם יעילים, כפי שהיו רוצים. בסקר שנערך בקרב למעלה מ- 3,700 אנשי שיווק, רק 45% מהם הרגישו, שמאמציהם בפייסבוק השתלמו. הדבר ממחיש את הצורך של בעלי עסקים להבין, אילו אסטרטגיות ושיטות השיווק בפייסבוק הן השיטות הנכונות ביותר, כדי להפיק ROI (החזר השקעה) חיובי עבורם.
כשמספר המשתמשים ברשת החברתית הפופולרית מרקיע למיליארד משתמשים (כן, מיליארד!), חשוב לשקול את הפרסום בה כחלק חשוב מאסטרטגיית השיווק. נכון ליוני 2016, בפייסבוק יש 1.13 מיליארד משתמשים פעילים, מתוכם 175 מיליון משתמשים פעילים בארצות-הברית ובקנדה (השוו זאת, למשל, ל-167 מיליון אוהדים, שצפו בסופרבול האחרון) . היתרון בקמפיינים בפייסבוק הוא, שאינכם צריכים תקציבים ענקיים, כדי להיכנס למשחק.
אז מהו שיווק בפייסבוק?
ראשית, בואו נבהיר כמה נקודות: שיווק בפייסבוק אינו אותו דבר כמו פרסום בפייסבוק. האסטרטגיה השיווקית בפייסבוק עשויה לכלול פרסומות, אך פייסבוק, אחרי הכל, היא רשת חברתית. לכן, מסע השיווק צריך לכלול בניית יחסים לטווח הארוך עם המשתמשים וכן מעורבות מתמשכת באמצעות תוכן בעל ערך, מכיוון שלא מדובר בתהליך מכירה רגיל .
3 כלים חשובים שעליכם לכלול באסטרטגיית שיווק בפייסבוק שלכם
בואו ונבחן את כלי השיווק שניתן להשתמש בהם בפייסבוק, כדי לקרב את המשתמשים שלכם. בנוסף, נפרט איך כל כלי משתלב בתוכנית השיווק שלכם בפייסבוק.
1. עמודים:
חשבו על עמוד הפייסבוק שלכם כעל חלק מפרופיל הפייסבוק עבור העסק שלכם. זהו המקום שבו אתם מפרסמים תוכן ומעלים נושאים. הקמת עמוד פייסבוק והעלאת תכנים לא תעלה לכם דבר. זו אופציה נהדרת, שמתאימה במיוחד למי שנאלץ לעבוד עם תקציב מוגבל.
עם זאת, יש לזכור כי האלגוריתם של פייסבוק מעדיף תוכן שמערב את העוקבים שלכם. לשם כך, הקמת עמוד בפייסבוק הוא הצעד הראשון ליצירת הנוכחות לעסק שלכם. תצטרכו להקים עמוד, לפני שתוכלו להתחיל לפרסם מודעות בפייסבוק. רצוי גם לקבל השראה ממותגים אחרים שמפרסמים בפייסבוק. השאלה שאתם בוודאי שואלים היא: "עד כמה חשיפה, בעצם, עמוד פייסבוק יכול לקבל?" ובכן, לקוקה קולה יש כיום למעלה מ-99 מיליון עוקבים בפייסבוק. ענינו לכם על השאלה?
2. קבוצות:
חשבו על קבוצות חברתיות בפייסבוק, כעל מקבילה מקוונת לעמדת הקפה שלכם במקום העבודה. זהו המקום המספק לאנשים מקום מפלט, שבו הם יכולים להיפגש, לשתף מידע ורעיונות עם משתמשים אחרים וליצור קהילה מקוונת.
יצירת קבוצה בפייסבוק עשויה להיות דרך יעילה, כדי לאסוף אוהדים ולעודד אותם לקיים אינטראקציה אחד עם השני. בניית קהילה פעילה של אנשים שמדברת על העסק שלכם, יכולה לעשות פלאים. יצירת קבוצות פייסבוק היא גם דרך מצוינת לאסוף מידע מלקוחות: מה אנשים באמת אומרים על המותג שלכם. קבוצות פייסבוק הן כמו קבוצת מיקוד עם מספר חברים ללא הגבלה. אתם יכולים לצלול ממש לתוך השיח ולשאול את הקהל שלכם שאלות ישירות. לפעמים האוהדים יוצרים קבוצות פייסבוק משלהם, עם דגש על מותג מסוים. כדאי להצטרף לקבוצות האלו, כדי לוודא שהשיחה שם אכן חיובית.
3. מודעות:
בדומה למודעות בכל האתרים המסורתיים, אפשר לפרסם מודעות בפייסבוק, שהן בעצם תוכן שאתם משלמים עבורו, כדי לשתף קהל ספציפי וממוקד.
שיטות עבודה מומלצות בשיווק פייסבוק
עכשיו, כאשר אתם מבינים את היתרונות שפייסבוק מציעה לעסק שלכם, הגיע זמן להכיר כמה שיטות מומלצות לשיווק בפייסבוק, שעשויות למקסם את ההחזר על ההשקעה שלכם.
הכירו את הקהל שלכם
חשוב שתדעו מיהו הקהל שלכם. כאשר אתם רק מתחילים לעבוד על תוכנית השיווק שלכם בפייסבוק, ייתכן שלא יהיה לכם מידע רב לגבי האנשים, שיכולים להתחבר עם העסק שלכם. איסוף מידע כללי בשביל המותג שלכם, הוא אבן יסוד שתסייע לכם לגלות את קהל היעד שלכם. דרך עבודת מודיעין, אתם יכולים להשתמש בתובנות על הקהל שלכם, כדי לתחקר ולמצוא את הפרטים הקטנים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. דרך הפייסבוק, תוכלו לאתר מידע מצטבר על הקבוצה שאתם רוצים לפנות אליה. תוכלו אפילו לפלח קהל יעד עפ"י הקריטריונים הבאים: גיל, מין, השכלה, מצב משפחתי, מיקום ואפילו פעילויות רכישה בעבר. זהו מידע בעל ערך רב, שיסייע לכם רבות, כשתתלבטו איזה סוג של תוכן יהיה כדאי לפרסם בעמוד שלכם.
אל תתמקדו במכירות בלבד
פייסבוק רוצה "לייקים" ושיתופים, לא מסרי מכירות. בתור משווקי מותג, עליכם "לספק את הסחורה", שכן כל הלייקים והשיתופים שתשיגו, עשויים לחשוף את המותג שלכם לעיניים חדשות, ללא כל מאמץ ובאופן ישיר, דרך הקהילה שבניתם.
פרסמו את התוכן הטוב ביותר שלכם
התוכן בפייסבוק צריך להיות ברמה ובאיכות הטובה ביותר, כדי ליצור הנעה לפעולה מצד העוקבים שלכם וכדי לתת להם מוטיבציה להשתלב ולשתף אותו.
יש לכם תוכן שיכול לתת מענה לשאלה קריטית? שתפו אותו בפייסבוק.
ברגע שתתחילו לשתף את התוכן שלכם בצורה עקבית, אתם יכולים להתאים את האסטרטגיה השיווקית שלכם בהתאם לאופן שבו הקהל שלכם מגיב. אתם יכולים לעקוב אחר המעורבות של הקהל שלכם עם תוכן בפייסבוק שאתם מעלים ואף לבנות מודעות ממומנות רלוונטיות, בהתאם לשיח שיש לכם בעמוד העסקי או בקבוצה.
אל תשכחו להגיב
אף אחד לא אוהב לדבר לתוך חלל ריק, כולל העוקבים שלכם בפייסבוק. אם משתמשי הפייסבוק שלכם מנסים לקיים אינטראקציה עם המותג שלכם ונפגשים בדממת אלחוט, אתם עשויים לאבד את האמון שהם רוחשים במותג שלכם. עליכם לשים דגש רב על שירות הלקוחות שלכם, במיוחד ברשתות החברתיות ובפייסבוק בפרט. המנטרה שלכם צריכה להיות: "תשובה, תשובה, תשובה".
ההודעות החשובות ביותר – בראש בעמוד
אתם יודעים שיש לכם את זה, פיסת התוכן שתמריא מעל כל השאר. התוכן החשוב ביותר מופיע בראש העמוד שלכם, לוכד את עייני הצופים שלכם ומראה לעוקבים, בדיוק הם מקבלים מכם, ישר ובאופן גלוי.
פוסט שצמוד לחלק העליון של דף הפייסבוק שלכם, מאפשר לכם לשתף חדשות חשובות, להציג סרטונים מדהימים, להגביר מודעות על קמפיין נוכחי, או כל עניין אחר, שהעוקב הפוטנציאלי שלכם עשוי להתלהב ממנו.
שלחו הודעות בזמנים אופטימליים
מחקרים מראים, כי הזמן הטוב ביותר לפרסם פוסט, הוא בימי חמישי או שישי, בין השעות 13:00-15:00.
לסיום, יש הרבה מה ללמוד, כשמדובר בשיווק בפייסבוק. החדשות הטובות הן, שאתם יכולים להתחיל בלי להשקיע אגורה ובהמשך, במידת הצורך, לשלם.