קידום אורגני – איך להשתמש בפינטרסט, ולמה

קודם כל, מה זה פינטרסט ולמה זה טוב?

פינטרסט הוא אתר שנועד לאיסוף, ארגון ושיתוף תמונות. הכוח המניע של האתר הוא תוכן ויזואלי: תמונות, תמונות ועוד תמונות. ראיתם תמונה שמצאה חן בעינכם ברשת? נעצו אותה בעמוד שלכם בפינטרסט (נעיצה היא המקבילה של פינטרסט לפרסום סטאטוס בפייסבוק או לציוץ בטוויטר.) קראתם כתבה מעניינת ואתם רוצים לשתף אותה? אם יש בה תמונה, היא תהיה הבסיס לשיתוף הכתבה הזו. יש לכם תמונות שצילמתם? העלו אותם לרשת דרך האתר.

מדריך קצר על השימוש בפינטרסט


 

מדריך על שימוש בפינטרסט בעברית

מדריך למשתמש בפינטרסט

לקריאת המדריך לחצו כאן
 

איך זה קשור לעסקים?

פינטרסט טוב לעסק שלך בגלל כמה דברים:

הגדלת תנועת הגולשים באתר שלך

פינטרסט היא הרשת החברתית השלישית בגודלה (אחרי פייסבוק וטוויטר). האם לא הייתם רוצים שכמה מתוך המוני הגולשים באתר הזה (ששוהים בו בממוצע יותר מגולשים ברשתות החברתיות האחרות) יבואו גם אל האתר שלכם?

לא רק כמות אלא גם איכות

מחקרים שונים (לדוגמה מחקר שהתפרסם בשנה שעברה על אתר למכירת תכשיטים) מראים שגולשי פינטרסט קונים יותר ומוציאים יותר כסף מהגולשים בפייסבוק. על ידי שימוש נכון באתר הזה ניתן לא רק להגדיל את נפח הגלישה אלא גם למשוך לקוחות שיוציאו כסף באתר הנכון (זאת אומרת: האתר שלכם.) הגולשים החברים ברשת החברתית הזו הם, בממוצע, בעלי הכנסה גבוהה יותר מהגולשים ברשתות החברותיות האחרות.

פרסום רחב יותר

החשיפה של המוצר/אתר/שירות שמופיע ברשת החברתית הזו היא מאוד יעילה ואיכותית. הגולשים – אם התוכן שלך מוצא חן בעינכם – יעשו חלק מעבודת השיווק של המוצר ויפיצו אותו הלאה: הם ינעצו את התמונה על הקיר שלהם ובלוחות שלהם וכך יפרסמו ויפיצו את המוצר שלך ברשת החברתית שלהם.

 

 

אז איך עושים את זה נכון? איך מנצלים בצורה הנכונה את הרשת החברתית הזו?

הנה כמה טיפים וקווים מנחים שיעזרו לכם בשימוש שלכם בפינטרסט:
 

לפרסם ולנעוץ בזמן הנכון

נושא שראוי להרחבה ולכן רק נאמר בקצרה: מוטב לפרסם בין השעות 2-4 אחרי הצהריים ומשעה שמונה בערב ועד אחת בבוקר. הימים המועדפים? כל השבוע מלבד שבת, עם עדיפות ליום שישי.

 

לנעוץ את התמונות הנכונות בצורה הנכונה

  • לפינטרסט ניתן גם להעלות תמונות משלך (שצילמת או יצרת) והן בהחלט תוכן מעולה. מצד שני, חשוב לא להגזים עם זה. אל תנעץ רק תמונות שאתה צילמת או יצרת אלא גוון גם עם תמונות של אחרים. אנשים  מעדיפים לא לקבל את כל התוכן שלהם ממקור יחיד ולכן אתה צריך לגוון את החומר שלך עם חומרים ותכנים של אחרים
  • בכל מקרה הקפד על תוכן טרי ומקורי. השתדל להיות הראשון לפרסם דברים ואל תמחזר כל הזמן דברים של אחרים. אם אתה משתף תוכן מלוחות ומשתמשים אחרים או מאתרים שונים, חפש דברים מקוריים ומיוחדים.
  • אסוף בחוכמה ואצור בתבונה: בחר בתבונה את התמונות שאתה אוסף מאתרים ולוחות של אחרים. זה לא מספיק לבחור את התמונות המושכות ביותר – למרות שגם זו אמנות בפני עצמה; חשוב גם לדעת כיצד לבנות לוחות נכונים, מסודרים ויעילים – לוחות שיש בהם הגיון, מידע וקשר בין המרכיבים השונים.
  • אינפוגרפיקה! מידע עובר בצורה ברורה יותר וקלה יותר להבנה אם משתמשים בעזרים גרפיים. צור אינפוגרפיקות משלך או מצא ברשת דברים מעניינים ומוצלחים לנעוץ על הקיר שלך.
  • למרות שפינטרסט מבוסס על תמונות אל תוותר על תוכן מילולי: כדאי לנעוץ תמונות שמקשרות לפוסטים ומאמרים רלבנטיים שלך, של אתרים שקשורים לתחום העיסוק שלך או כאלה שיכולים לתרום מידע לגולש.
  • ניתן ומומלץ לנעוץ גם קטעי וידאו: זה טוב בשביל הגיוון וזה טוב בשביל התנועה.
  • נצל את הלוחות שלך כדי להציג סיפורים ותמונות של לקוחות מרוצים. אל תגזים עם זה, כמובן…
  • כשאתה נועץ תמונה הוסף לה תיאור ממצה אך מדויק. הוסף מילות מפתח לתיאור התמונה.
  • בחר תמונה שמתאימה למידות המקסימאליות של תצוגת האתר: 600X160.
  • בחר תמונות איכותיות במיוחד – תמונות שימשכו את העין ואת תשומת ליבו של הגולש גם כשהן בגודל המוגבל של התצוגה באתר.
  • קידום בגוגל - בעזרת פינטרסט
 

ליצור קשר בינך ובין הגולשים

  • אפשר לגולשים להוסיף הערות לתמונות שנעצת.
  • השתמש בעמוד שלך ובלוחות שלך באופן ידידותי למשתמש – ספר סיפור דרך התמונות. נסה ליצור לעצמך אישיות בפינטרסט (אנשים אוהבים אנשים שיש להם אישיות וגם עמודים שיש להם אישיות): שלב מעט הומור, תמונות של בית העסק, של העבודה במקום, של הצוות, של הילדים שלך, של הכלב שלך (או של החתול.)
  • רענן את העמוד שלך ואת הלוחות שלך באופן שגרתי ותכוף. מוטב לפרסם קצת כל יום מאשר לפרסם הרבה פעם בשבוע או בחודש.

 

ליצור קישורים בין פינטרסט לעולם שבחוץ

  • הפוך את האתר שלך לידידותי עבור משתמשי פינטרסט: הוסף את כפתור ה-"pin it" באתר שלך ופרסם במקום בולט את העמוד שלך בפינטרסט.
  • שבץ באתר שלך תמונות מיוחדות שיגרמו לגולשים לנעוץ אותן בלוחות שלהם בפינטרסט. לך עם זה צעד נוסף קדימה: צור תמונה מרהיבה במיוחד עם כיתוב מתאים – אנשים אוהבים לנצל את התמונות שכולות גם מלל, במיוחד כשהן יפות במיוחד.
  • שתף את התכנים גם בפייסבוק ובטוויטר כדי ליצור רשת פרסום רחבה יותר שתחשוף את התוכן ליותר גולשים.

ועוד טיפ אחד לסיום: למד מהטובים ביותר. חפש עמודי פינטרסט של חברות גדולות בעולם וראה כיצד הן עושות שימוש מוצלח ברשת החברתית הזו.

אתם מוזמנים לבקר לתרשם ולעקוב אחרי דף הפינטרסט שלנו:

http://pinterest.com/avivadvisors/


נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *