קידום אתרים באמצעות תוכן – גם בעסקי האינטרנט טרי זה טוב

השקעת בבניה של אתר חדש, עיצבת אותו בצורה מרהיבה וחדשנית, חשבת על מיתוג על קהל-יעד, הצבעים נכונים, הפונטים מדויקים, אין תקלות ואין טעויות והשימוש בו נוח ומזמין. זהו, אפשר לשבת בנחת ולהירגע. נכון?

אז זהו, שלא.

כל מה שעשית עד עכשיו זה לבנות דוכן בשוק, אבל עכשיו צריך לחשוב על הפירות והירקות – וכל מי שהתעסק אי פעם עם פירות וירקות יודע שהם הכי טובים כשהם טריים.

כתיבת תוכן לאתר

.

מה קשורה טריות לאתר שלך? הטריות מתבטאת בתוכן טרי – באספקה קבועה של תוכן חדש לאתר שלך כדי שהוא ישתנה כל הזמן ויציע תוכן טרי למבקרים. אצל מקדמי האתרים קוראים לזה תוכן מעודכן או תוכן עדכני – תוכן חדש באתר שלך שמתבטא בעמודים חדשים באתר, בפוסטים, במאמרים וכן הלאה.

ולמה זה חשוב? זה חשוב כי לגוגל אכפת מהטריות – לכן התוכן העדכני צריך להיות חשוב לכל מי שרוצה להופיע בתוצאות הראשונות במנועי החיפוש. סיבה נוספת, לא פחות חשובה, היא שתוכן טרי ומעודכן הוא דרך טובה לליבם של גולשים ולקוחות מרוצים.

טריות זה טוב לגוגל

קידום בגוגל באמצעות תוכן עדכני

.

מאז תחילת דרכו של אלגוריתם החיפוש של גוגל אחד מהדברים שהוא בדק היה רמת הטריות של האתר – עד כמה האתר מציע תוכן רלבנטי ועדכני. בשנים האחרונות, ובעיקר עם השינויים האחרונים באלגוריתם, העדכניות זוכה למעמד חשוב יותר ויותר בשקלול הערך שמקבל כל אתר. כיום, האלגוריתם מעניק העדפה ברורה לאתרים עם תוכן עדכני על פני אתרים שמציעים את אותו התוכן מזה זמן רב בלי לייצר תוכן מעודכן עבור הגולש.

חשוב לציין שהטריות היא פקטור בעל משמעות אמנם, אבל לא לכל חיפוש. ישנם מקרים שבהם הטריות חשובה מאוד. עבור החיפוש "טיסות במחיר נמוך", למשל, מנוע החיפוש יחפש את התשובות העדכניות ביותר. במקרים אחרים העדכניות חשובה פחות: עבור החיפוש "היקף כדור הארץ", למשל, אין צורך בתשובות העדכניות ביותר כיוון שהיקף כדור הארץ לא משתנה באופן משמעותי עם הזמן.

כיצד נמדדת העדכניות של האתר? איך האלגוריתם של גוגל מודד את הטריות של העמוד? הנה כמה מאפיינים חשובים:

רגע הפרסום של התוכן: ככל שעובר יותר זמן מהרגע שבו התוכן עלה לרשת – או יותר נכון, מהרגע שבו מנוע החיפוש גילה את התוכן ואינדקס אותו – העדכניות של התוכן מבחינת מנוע החיפוש יורדת.

שינויים באתר: אתר שמתעדכן ומשתנה באופן תדיר יקבל ציון גבוה יותר במדד העדכניות. הדרך הטובה ביותר "להראות" לאלגוריתם שהאתר שלך עדכני ורלוונטי הוא לפרסם תוכן חדש באתר.

כמות השינוי: המתחכמים יחליטו לשנות מילה או משפט בודד בדף כדי ליצור תוכן חדש אבל אלגוריתם החיפוש מודד גם כמות – דף שלם שעבר שינוי יהיה בעל ערך רב יותר מדף שבו שונתה רק מילה או משפט.

תדירות השינויים: דף שבו מבצעים שינויים ועדכונים תכופים יותר יהיה בעל ערך רב יותר מדף שהשינויים בו נדירים ומועטים.

יצירת דפים חדשים: אתר שבו מופיעים עמודים חדשים בתדירות ובתכיפות יהיה בעל ערך רב יותר מאתר שבו אין דפים חדשים אפילו אם יש שינויים בדפים קיימים.

אם תרצו תוכלו לקרוא על כך עוד. בינתיים נסתפק במסקנה הברורה: רוצים שגוגל יאהב אתכם? הקפידו על טריות ועדכון התוכן שלכם!

טריות זה טוב לגולשים/לקוחות שלך

קידום אתרים במחשבה על הגולשים

Source: seop.com via Miasia on Pinterest

.

בתחום קידום האתרים משתמשים לא פעם בגוגל כמו בדחליל או כמו שהאמהות השתמשו פעם בשוטר-שיבוא-לקחת-אותך-אם-לא-תאכל-את-כל-האוכל-מהצלחת: אם לא תתנהג יפה, גוגל יבוא ויזרוק את האתר שלך מהרשת. אבל כשאנחנו בוחרים לשפר את האתר שלנו, אנחנו עושים את זה לא רק בשביל גוגל; אנחנו עושים את זה – או צריכים לעשות את זה – בשביל הגולשים והלקוחות שלנו.

לאתר שלנו יש מטרה: הוא נועד לפרסם אותנו, את המוצר שלנו ואת השירותים שלנו. הוא נועד למכור משהו למישהו. כדי שהלקוחות שלנו ירצו לקנות את מה שיש לנו להציע אנחנו חייבים ליצור סביבה מזמינה. התוכן הטרי הוא אחד הדברים שהופך את האתר שלנו למזמין.

גולשים שנכנסים לאתר רק בשביל לגלות חומר ישן ולא עדכני יקבלו רושם מאוד ברור על האתר ומילא גם רושם מאוד ברור על מה שהאתר מנסה למכור. אבל זה לא הכול: התוכן החדש, הטרי, מושך את הגולשים להיכנס אל האתר. הם מגיעים אלינו בעקבות תוכן חדש ונשארים כדי לראות מה עוד יש לנו להציע להם.

לדוגמה: אתר מסוים מציע טיסות וטיולים מאורגנים לאתרים שונים בעולם. הוא מפרסם מאמר באתר על מקומות ששווים ביקור בארץ מסוימת עם תמונות מדהימות ומושכות. גולש שמתעניין בנסיעה לארץ הזו ייכנס לאתר, יקרא את המאמר ואולי כבר יישאר כדי לרכוש באתר את הטיסה או את הטיול המאורגן לארץ הזו. התוכן הטרי, אם כן, מושך לקוחות אל האתר.

.

תוכן טרי, כולם מסכימים עכשיו, הוא טוב. אבל איך מייצרים אותו? איפה מוצאים אותו?

על כך במאמר הבא…

 

קידום אתרים באמצעות תוכן – גם בעסקי האינטרנט טרי זה טוב

Rate this post




נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

3 Responses to קידום אתרים באמצעות תוכן – גם בעסקי האינטרנט טרי זה טוב

  1. תוכן טרי אפשר לייצר בקלות לאחר סיעור מוחות ותחקור הלקוחות, לרוב פידבק של הגולשים או הלקוחות יספק תובנות נהדרות לבעלי העסקים, ולכותבים , נחכה למאמר הבא:)

    הגב
  2. תמיד ידעתי שעל אתר להתעדכן וליצור דפים חדשים, אם זאת אני די בטוח שזאת הפעם הראשונה שאני שומע שצריך לעדכן את כל הדפים באתר. כלומר ליצור דפים דינאמיים ולא סטאטיים, דפים בהם שורות מתחלפות או וידג'טים כמו "אתרים דומים", "אתרים מומלצים" שמציגים תוכן באופן רנדומאלי חזקים יותר מדפים בלי תוכן כזה. אממ… האמנם?

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × two =