קידום אתרים בגוגל – 13 טעויות בלתי נסלחות וכיצד לפתור אותן

מאז חורף 2011, גוגל הוציאה לאור שני עדכונים בדרך בה היא מקטלגת ומציגה את תוצאות החיפוש שלנו וקראה להם על שם שני בעלי חיים חביבים ולא מאיימים. מאז יצא לפנדה ולפינגווין שם של חיות טרף מסוכנות שיאכלו את קידום האתרים עליו עבדתם כל כך קשה, ובלי מלח.

גוגל ופנדה של גוגל

.

ובכן, המאמר הזה נכתב על מנת להסביר לכם מדוע גוגל צודקת.

גוגל פנדה ופינגווין, למרות שמם החייתי, נוצרו בכדי לחקות את נקודת המבט האנושית שממנה נבחן התוכן באתרי אינטרנט. אם העין האנושית נהנית לקרוא אתר ומוצאת בו ערך מוסף, כך הוא גם ימצא בו חן בעיני האלגוריתם. פנדה ופינגווין טרפו אתרים שהרבו לעשות טעויות וחטאים שנועדו לקידום גרידא, ולא לשם העשרת הידע של אף גולש. אם תרצו, אפשר לקרוא להם עדכוני בקרת איכות.

שני נושאים חשובים מכתיבים את איכות ומיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש: תוכן וקישורים – עמודי התווך של קידום אתרים נכון. תוכן וקישורים הם גם שני המקומות בהם אפשר בקלות למעוד ולעשות טעויות שיעלו לכם ביוקר וימקמו את האתר שלכם ברשימת החיסול של פנדה ופינגווין.

הפנדה של גוגל

.

טעויות קריטיות בכתיבת תוכן שפנדה לא אוהבת במיוחד

תוכן הוא אבן היסוד של קידום אתרים טבעי ומתמשך, וטקסט איכותי ומעניין ימשוך אליו קוראים גם לטווח הארוך. בואו נפרט את הטעויות הנפוצות בכל הנוגע לתוכן:

1. היזהרו מאבשלום קור

תוכן הכתוב בצורה עילגת ולא איכותית לא יקדם אתכם לשום מקום; הימנעו מטעויות דקדוק ותחביר צורמות לעין (או, אפילו יותר טוב, הימנעו מטעויות בכלל.) כמו כן הזהרו משגיאות כתיב. פנדה עולה על זה בקלות.

פתרון : לפני שאתם לוחצים על “פרסם” אל תשכחו לעשות הגהה. ובנימה קיצונית יותר, עורך תוכן הוא השקעה נבונה אם אתם מייצרים מאמרים רבים.

2. הזהרו מתוכן מיותר

תוכן מיותר הוא תוכן שהקורא הנבון יזהה בקלות כתוכן שנכתב אך ורק למטרות קידום בעזרת מילות מפתח. לדוגמה: פוסטים רבים מדי על אותו הנושא, המשתמשים בוואריאציות שונות של אותו המשפט.  פנדה תעלה על הטריק השחוק הזה והתוצאות לא שוות את הסיכון.

הפתרון: לעולם אל תאשרו פרסום תוכן אך ורק למטרות קידום מילות מפתח. אם אתם רוצים (ואתם רוצים) לקדם את עצמכם, ובצדק, במילות מפתח התואמות את הנישה שלכם, שלבו אותן במאמר איכותי ומעניין התורם משהו לקוראים. השתמשו במילות המפתח באופן טבעי ואל תנסו לדחוס כמה שיותר.

קידום אתרים של כובע שחור

.

3. הישמרו מתוכן דל וממבקרי ספרות

מי שיעניש על המחדל הזה הוא גוגל בעזרתה של פנדה וקצב נטישת גולשים.

פוסטים שלא תורמים שום מידע, שמדברים בכלליות ושלא מחדשים דבר מצד אחד ומאמרים שהגולש ייתן בהם מבט אחד וימהר לעבור אתר מצד שני לא יעזרו לכם. חשוב לציין שמאמר יכול להיחשב כ”דל” אם האינפורמציה המועברת בו טפלה – אין הכוונה דווקא למספר המילים בעמוד אלא לחוסר היכולת שלהן לתפוס את העין.

הפתרון: הדרך לתוכן איכותי ומושך היא פשוטה למדי. הנוסחה היא כזאת: השקיעו זמן במחקר הנושא שעליו אתם עומדים לכתוב ואז כתבו בצורה שמבהירה לקוראים שאתם אוהבים את מה שאתם עושים ולא כותבים תוך כדי פיהוק. השתמשו במספיק מלל בכדי להעביר את המסר שלכם והעשירו אותו בתמונות מושכות ובסרטוני וידאו.

4. הזהרו מעודף מילות מפתח

בעבר היה ברור לכל מקדם אתרים מתחיל שיש לשתול בצפיפות גבוהה מילות מפתח שיקדמו את האתר בתוצאות החיפוש בגוגל. היום מעבירה לנו גוגל פנדה את המסר שתוכן יכול וצריך להתמקד בקורא, ולא במנוע החיפוש.

הפתרון: כתבו עבור אנשים ולא עבור רובוטים. הימנעו ממשפטים מסורבלים שנבנו על מנת לדחוף עוד מילת מפתח. ציון מילות המפתח פעם או פעמיים במאמר איכותי ורלוונטי זה די והותר.

5. הזהרו מתוכן משוכפל

תוכן משוכפל הוא אחת הטעויות הקשות ביותר שניתן לעשות והענישה על כך בהתאם. עמודים שפנדה תזהה כעמודי תוכן משוכפל יוצאו מהאינדקס. העתקת תוכן ממקומות אחרים כשמה כן היא: העתקה. גם אם שיניתם מעט את הניסוח אתם עדיין מפרסמים מאמר דומה, עם מילות מפתח דומות וכותרות דומות. פנדה למדה לעלות על מעתיקים ואם האתר שלכם אינו אתר בעל מוניטין (ולפעמים גם אם כן), הוא יסבול בתוצאות החיפוש.

הפתרון: הימנעו מהעתקות או ניסוחים מחדש של חומר קיים. קראו מאמרים רבים ככל האפשר בנושא עליו אתם מעוניינים לכתוב וכתבו משהו חדש, עם נקודת המבט והניסיון שלכם – זה מה שיעשה את התוכן שלכם מקורי ושווה.

6. הישמרו מתוכן לא יצוגי

כותרת ראשית לא קשורה, חוסר בכותרות משנה מושכות, טקסט צפוף, שורות בלתי נגמרות, חוסר חלוקה לפסקאות – כל אלה הן דוגמאות קלאסיות לתוכן שאינו ערוך כראוי. תוכן כזה ייאש קוראים מלקרוא אותו עד סופו וקוראים מיואשים הם דבר שבאופן כללי כדאי להימנע ממנו. לא אכפת לכן מהקוראים? תדאגו מגוגל ששם לב לטקסט לא קריא ומתיחס אליו בהתאם.

הפתרון: ערכו את הטקסט שלכם בהקפדה ותוך חשיבה על הקורא. אל תשכחו גם לזרוק עצם לרובוט – הקפידו ליצור תגי “TITLE” ו”META” אינפורמטיביים ומתאימים  בקוד שמאחורי התוכן המגניב שלכם.

עדכון אלגוריטם של גוגל

.

7. היזהרו מתוכן ישן

אל תתייחסו אל האתר שלכם כאל פרויקט “שגר ושכח”.  אתר שהתוכן בו לא מתעדכן ולא נוסף בו תוכן חדש עלול מהר מאוד להיחשב כ “לא רלוונטי” ולרדת בדירוגים.

הפתרון: אל תנטשו אל האתר שלכם אחרי שעלה לרשת. תוכן חדש מסמן את האתר כאתר חי בעיני גוגל ותורם בקידום. החזקת בלוג כהמשך טבעי לאתר שלכם הוא חשוב במיוחד לצרכי קידום אתרים, אלא שרבים אינם מבינים שהקמתו אינה מספיקה. אם לא תזינו את הבלוג שלכם בתוכן מעניין ורלוונטי לעיתים קרובות, גוגל לא תשים אליו לב.  אם אינם יכולים או מעוניינים לכתוב באתר שלכם תוכן באופן קבוע, מצאו מישהו שיעשה זאת עבורכם

8. היזהרו מתקלות באתר

אל תנטשו את האתר לאחר שהוא עלה אלא תחזקו אותו וודאו שהוא עובד וממשיך לעבוד בכל הדפדפנים. אתר איטי, עם עמודים שלא עולים וקישורים שבורים, יקבל יחס בהתאם מגוגל.

ועכשיו בואו נדבר על נדבך נוסף וחשוב מאוד בקידום האתר שלכם ואיך להימנע מטעויות שקשורות אליו.

טעויות בבניית קישורים שפינגווין לא יאהב

9. היזהרו מהטמעת לינקים לא רלבנטיים

קישורים לתוך ומתוך האתר שלכם חשובה לצורך קידום האתר כשם שהיא חשובה לקורא. קישורים מתאימים יעזרו לקורא למצוא את עצמו בתוך האתר שלכם ויגרמו לו לגלות תוכן שישאיר אותו אצלכם לזמן רב יותר. קישורי מילות מפתח מבאסים המיועדים אך ורק לצורך קידום האתר במנועי החיפוש יכולים להשפיע שלילית על האתר שלכם.

הפתרון: היו טבעיים. קשרו למאמרים מתוך האתר שלכם כשהקישור מתבקש ומתאים, לדוגמה: קישור לדף השירותים אותם אתם מציעים מתוך תיאור העסק בדף הבית שלכם.

היזהרו מקישורים מתים

.

10. היזהרו מקישור לאתרים מפוקפקים

לאחר פרוץ הפינגווין לחיינו, גוגל מטפלת בבניית קישורים בעזרת פינצטה. אם אתם מקשרים מהאתר שלכם לאתרי ספאם, אתרים פיקטיביים שנוצרו על מנת לשתול קישורים וסתם לאתרים באיכות נמוכה אתם מסכנים את המוניטין של האתר שלכם וכפועל יוצא, את המוניטין שלכם.

הפתרון: התייחסו לקישורים כפי שאתם מתייחסים לקשרים בעולם האמיתי. קשר אחד עם אדם מפוקפק יכול לפגוע במוניטין שלכם ולכן בדקו היטב בציציותיו של כל אתר לפני שתסכימו לקשר אליו מהאתר שלכם.

חשיבותו של קידום אתרים בגוגל

...

11. הישמרו מקישורים מאתרים מפוקפקים

כשיצא פינגווין לאוויר העולם הבינו מקדמי אתרים שקישורים אל האתר שלהם ממקור מפוקפק יכולים להזיק, ובמהירות. לא שווה שיקשרו אליכם בכל מחיר. לקטגוריה הזאת נכנסים הקישורים הקנויים ומאות הקישורים שניתן להביא מהודו ואינדונזיה. פינגווין ישמח מאוד להעניש את האתר שלכם על כך.

פתרון למקרה שחטאתם בכך בעבר ואתם רוצים לתקן את הנזק: לגוגל ישנם מספר כלים בעזרתם אפשר למנות את הקישורים המגיעים אליכם ולהורות למנוע החיפוש להתעלם מאלו שביקרם אינכם מעוניינים. Google Webmaster  יעזור לכם למצוא מהיכן מקשרים אליכם ופונקצית ה- Disavow שבתוכו תבהיר לגוגל ממי להתעלם.

קידום אתרים נכון בגוגל

.

רצוי ומומלץ להביא קישורים אליכם על ידי כתיבת תוכן מעולה. הרי זה בדיוק מה שאנחנו עושים במאמר הזה.

המשך הפתרון: אתם יכולים לשלם לחברה מתמחה או לפרילנסר לכתוב עבורכם תוכן איכותי שיקדם אתכם אך תשלום לאחר על מנת לשתול מאסות של קישורים אליכם מרחבי האינטרנט יכול להזיק לכם ודי מהר.

12. היזהרו מהתחכמות בגרוש

 קישורי פוטר זעירים, קישורים בצבע הרקע, עמודים שלא ניתן לצאת מהם ושאר מתנות יגרמו לגוגל לקחת את האתר שלכם ל"קצת זמן לבד" בתחתית הדירוג.

13. אל תזנחו את קישורי ה-nofollow

נכון שלפי כל מדריכי הקידום הקישורים האלו לא מעבירים "מיץ קישורים" לאתר שלכם אבל אתם שאין לו קישורי nofollow שמפנים אליו נראה לא טבעי בעיני הפינגווין של גוגל והפינגווין מגיב בהתאם.

פתרון : מילת המפתח היא מגוון. קישורי nofollow, קישורים מתוך תמונה, קישורים עם ביטוי משתנה. אם אתם לא רוצים מפגש קרוב עם הפינגווין של גוגל, השקיעו בפרופיל קישורים מגוון וכמה שיותר טבעי.

 

וכמה מילים מעבר לתוכן ולקישורים

14. תהיו חברמנים

גוגל בודק  אפשרות של אינטרקציה עם התוכן שלכם כלומר, האם ניתן להגיב לתוכן שפרסמתם. חוסר כפתורי מדיה חברתית ואפשרות להשאיר תגובות תגרור התיחסות בהתאם מגוגל.

מדיה חברתיתי ובלוגים

.

15.  אל תנטשו את הבלוגים

בעבר, תגובות (עם קישור כמובן) בבלוגיה הייתה טקטיקת קידום אתרים נפוצה. או כפי שרבים קראו לה – ספאם. עם כניסתו של פינגווין הבלוגיה ננטשה על ידי המקדמים כמעט לחלוטין.

כיום משתמשים יותר ויותר אתרים ברשתות חברתיות כפייסבוק ודומיו על מנת ליצור דיון ולאפשר לקוראים לתקשר עמם בתגובות. אך למרות הבאזז סביב הרשתות החברתיות, דעו לכם שיש ערך אמיתי גם בתגובות אמיתיות בבלוגים. קוראים אחרים שמים לב לתגובות מעניינות ולמגיבים קבועים ומדיניות כזו יכולה ליצור מערכת יחסי גומלין עם כותבי בלוגים השייכים לאותה נישה כמו האתר שלכם. מערכות יחסים כאלו הן אורגניות באופיין ובעלות ערך מוסף מעבר להצבת הקישור שלכם בעוד נקודה.

הפתרון: אל תפסיקו לגלוש באתרים ובבלוגים המעניינים אתכם והרלוונטיים לתחום שלכם. הגיבו, דונו ושתפו. מערכות יחסים, גם בדומיין הווירטואלי, הן חשובות מאין כמותן למוניטין שלכם.

חשיבותם של בלוגים לקידום אתרים אורגני

Source: google.com via Veronica on Pinterest

.

ולסיום: במקום לפחד מהפנדה או הפינגווין, אמצו את הערכים שלהם אל האתר שלכם. במקום לומר לעצמכם "אם העולם היה מקום הוגן", הסתכלו על העדכונים מבית גוגל כעל שוטר שאוכף את ערך המשחק ההוגן על עולם אתרי האינטרנט וקונס את הבריונים ומעגלי הפינות. גוגל משדרת לנו להפסיק לקצר תהליכים – השקיעו בתוכן שלכם ובאתר שלכם או שיבוא שוטר.

הפינגווין של גוגל

קידום אתרים בגוגל – 13 טעויות בלתי נסלחות וכיצד לפתור אותן

Rate this post




נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

4 Responses to קידום אתרים בגוגל – 13 טעויות בלתי נסלחות וכיצד לפתור אותן

  1. זה פשוט מאמר מעולה, תודה רבה על המידע.
    הטיפ הטוב ביותר הוא פשוט מאוד להתמקד בגולש ובאיכות התוכן, להיות רלוונטיים ועניינים לנושא ולתת ערך מוסף לגולש, שלא יצא בידיים ריקות.

    הגב
  2. מאמר נחמד, נכתב כאילו עדכני באמצעות שילוב של עדכוני אלגוריתים פופולאריים בגוגל כיום אבל הטיפים שאתה מביא הם טיפים ידועים זה שנים רבות וספק אם הם פועלות ואם מישהו יצליח להבין איך אין פועלות מהמאמר הזה. אני תמיד שואל את עצמי מה הטעם בכל מאמרי הSEO האלא שיודעים את כל תוכנם ממדור העזרה למקדמי אתרים של גוגל. יכול להיות שגוגל צודק, צריך לבנות אתר שיהיה טוב קודם כל עבור המשתמש, מנוע החיפוש הוא הצורך המשני של האתר שלך. ויכול להיות, שישנם פרמטרים אחרים אליהם אנחנו לא מודעים. קידום אתרים הוא סוג של ניחוש, ניסיון של המון בעלי אתרים לנחש את האלגוריתם של גוגל אם באמצעות מידע מגוגל ואם באמצעות ניסויים מבוקרים וצפייה בתוצאות בגוגל.
    בכל אופן, גוגל מחזירה לך עבור השאילתה רשימה של אתרים מסודרים בסדר לפי הדירוג שגוגל נתנה להם ביחס למילת המפתח. לאף אחד אין גישה לדירוג הזה חוץ מגוגל. אבל אנחנו יכולים לדעת שאתר במקום אחד הוא בעל דירוג גבוה משל אתר במקום 2. אבל האופטימיות היא שתמיד ניתן להעלות דירוג של אתר, אם באמצעות עוד תוכן, עוד קישור, עוד תנועה… ולהגיע עבור כל שאילתה למקום הראשון. הכל תלוי בציון שלכם מול המתחרים שלכם.

    הגב
  3. מאמר מעולה. גוגל מחפש היום לראות הצבעות אמון של גולשים על האתר ומבטל כל מניפולציה אחרת

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 + 17 =