קידום בגוגל באמצעות תוכן – חלק א'

מצד אחד הסברתי לכם כבר כמה חשוב שיהיה לכם באתר תוכן עדכני (ממש כאן) . מצד שני, ברור לכולנו כמה חשוב שהתוכן יהיה גם איכותי. עכשיו נותר רק לתהות איך מוצאים מספיק נושאים לכתוב עליהם בשביל כל הכתיבה האיכותית והעדכנית הזו.

בשביל כל מי שנאבק ומתקשה למצוא מה לכתוב – הנה כמה פתרונות שיעזרו לכם להמשיך ליצור חומר עדכני ואיכותי לאתרים שלכם.

ונתחיל עם גם טיפ ראשון: אם אין לך על מה לכתוב תכתוב על זה שאין לך על מה לכתוב.

ליצור משהו חדש באמצעות משהו ישן

לפני הכול, הערה חשובה: ההצדקה היחידה לשימוש בחומר ישן היא איכות השימוש מחדש. אל תזלזל בקוראים שלך ואל תגיש להם שאריות מחוממות או תוכן משוכפל.

תכין אוסף של פוסטים/מאמרים

חפש את המאמרים הטובים ביותר על נושא מסוים והכן מהם אוסף מסודר. הוסף כמה משפטים כדי להציג את המאמרים השונים וסדר אותם בסדר הגיוני – במקרה הצורך חלק אותם לפי תתי נושאים. סכם בכמה מילים את מה שניתן ללמוד מכל מאמר ומכל האוסף ביחד.

שדרג/מחזר/חדש מאמר קודם

כתבת בעבר מאמר מוצלח ואתה רוצה לחזור אליו? לחזור עליו אסור אבל לחזור אליו מותר בהחלט אם אתה מוסיף עליו דברים, משפר אותו ומתאים אותו למציאות המשתנה. למשל: ספר מה למדת מאז שכתבת אותו.

שדך שני מאמרים קודמים למאמר אחד חדש

לפעמים החיבור בין שני מאמרים בנושאים שונים יוצר מאמר אחד חדש וטוב יותר – שלם ששווה יותר מסכום חלקיו. כתבת בעבר על מכוניות? כתבת בעבר על תרנגולות? מדוע שלא תכתוב עכשיו על השילוב בין תרנגולות ומכוניות? נסה לגלות מה ניתן ללמוד מהשילוב הזה.

עם קצת עזרה מאחרים (ולאו דווקא חברים)

גם כאן, נתחיל בהערה חשובה: לסמוך על אחרים זה טוב, אבל כדאי לך להיות בטוח שאפשר לסמוך על האחרים האלה. בסופו של דבר אתה האחראי לתוכן שאתה מפרסם ולא אף אחד אחר.

תתייעץ עם הקוראים שלך

בתקווה שיש לך קוראים קבועים, יותר או פחות, מדוע שלא תשאל אותם מה הם רוצים לקרוא? מה הם רוצים לדעת? מה הם רוצים ללמוד?

תתייעץ עם הלקוח שלך

אם אתה כותב עבור לקוח מתחום מסוים, שאל אותו אם יש נושאים שכדאי לכתוב עליהם. אולי גם תלמד ממנו משהו בתחום שייתן לך רעיונות לכתיבה בנושאים שונים.

ראיין מישהו

או במילים אחרות: אם אין לך מה לכתוב, תשאל. אפשר להכין רשימה של כמה שאלות סטנדרטיות שאותן תשאל אנשים שקשורים לתחום הכתיבה שלך, לתחום העיסוק של הלקוח שלך או לתחומים קרובים. מי שלא שואל, כבר אמרו חכמים, לעולם לא ילמד שום דבר.

תזמין אורח שיכתוב במקומך

שיתוף פעולה עם בלוגרים וכותבים אחרים יכול ליצור הזדמנויות לאספקת תוכן עדכני לאתר שלך. כדאי מאוד לפתח שיתופי פעולה עם כותבים אחרים שיכולים לפעמים לעזור ביצירת תוכן עדכני. אולי הכותב האורח גם ילמד אותך משהו שלא ידעת קודם.

תעשה סיעור מוחות

עם החברים או עם המשפחה, עם זרים גמורים בפורום או עם חברים בפייסבוק: לך תדע מאיפה יבוא לך הרעיון הבא. כמובן שכדאי שיהיה לך עם מי לעשות סיעור מוחות אבל לא חייבים לעשות את זה עם אנשים שלמדו לעומק את הנושא – לפעמים דווקא חוסר ידיעה מוקדמת יכול להיות כר פורה לרעיונות מקוריים.

עוד דרכים למציאת נושאים לכתיבה תוכלו לקרוא במאמר הבא.

 


נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

One Response to קידום בגוגל באמצעות תוכן – חלק א'

  1. הרעיונות מצוינים. חבל רק שהפנייה היא בלשון זכר. כן, אני יודעת שעברית שפה קשה, אבל עם מעט מאמץ, אפשר לכתוב כל דבר – בלשון שנקראת גם לזכר וגם לנקבה, ולתת גם לנו, הבנות, להרגיש בנוח. אגב, בארה"ב, לעתים קרובות נעשה שימוש בלשון נקבה (she) כחלק מהמהפכה הפמיניסטית והאפליה המתקנת. למה לא לנסות גם אצלך? בהצלחה!

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *