טעויות נפוצות בשיווק, שעסקים קטנים עושים

כדי להתפתח ולגדול, עליכם למשוך את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים. לרוע המזל, עסקים רבים מוציאים עשרות אלפי שקלים על פרסום שמניב תוצאות מינימאליות בלבד. אם אתם מעוניינים להוציא את המיטב מהפרסום והשיווק שלכם, הקפידו להימנע מטעויות הבאות:

אמונה כי המוצר שלכם ימכור את עצמו – חברות רבות בטוחות כי המוצר שלהן מצוין והוא אינו זקוק לשום שיווק. נכון שזה נשמע הגיוני, אבל חשבו על כל המוצרים והשירותים שאתם בעצמכם משתמשים בהם: האם אחד מהם התגלגל במקרה לידיכם? בהחלט לא. עליכם לשכנע את הלקוחות שלכם כי הם לא יכולים בלי המוצר שלכם. ברגע שתוכלו לעשות זאת, עליכם לספק להם את המוצר ולהבטיח כי הם ימשיכו להשתמש בו, כדי לתחזק מאגר לקוחות קבוע.

היעדר תוכנית שיווקית – לעסקים רבים אין זמן ו/כוחות להשקיע בתוכנית עסקית. מסיבה זו עסקים רבים קורסים ונופלים. עדיף להשקיע ולגשת ליועץ שיווקי, מאשר לבסס את כל העסק על יסודות רעועים ולאבד סכומי עתק. יועץ שיווקי יכין לכם תוכנית עסקית וגם יוודא, כי תקבלו תמורה הולמת על הזמן והכסף שהשקעתם בעסק.

היעדר תקציב לפרסום – לעסקים שאין להם תוכנית שיווקית הרבה פעמים גם אין מודעות לתקציב לפרסום, מה שעלול לפגוע בהם כלכלית. עליכם לדאוג לכך שיהיה לכם תקציב מספיק כדי לפרסם את העסק שלכם בכדי להביא אליו מספיק לקוחות חדשים.  מצד שני, יש להגביל את התקציב שלכם ולהיות מודעים לתקציב שלכם כל הזמן. כל דבר עולה כסף – עיצוב לוגו, בניית אתר אינטרנט, תחזוקה, עמוד פייסבוק, קידום ממומן ועוד. עליכם להיות עם היד על הדופק.

הגדרה לא נכונה ו/או רחבה מדי של קהל היעד – אי אפשר לירות לכל הכיוונים ולפגוע בכל המטרות. עליכם לזהות את קהל היעד שלכם ולפנות ללקוחות פוטנציאלים אלו. היצמדו לרשימת לקוחות קטנה בניוזלטר, במקום לפנות ל-100,000 אנשים שממש לא אכפת להם מהמוצרים שלכם.

זלזול בלקוחות הקיימים- רוב העסקים הקטנים החדשים משקיעים את רוב מרצם בחיזור אחר לקוחות חדשים ומתעלמים מהלקוחות הקיימים. הדבר מוביל לשירות לקוחות עלוב ובסופו של דבר למוניטין גרוע שהורס את העסק שלכם. היעדר תקשורת עם הלקוחות הקיימים הוא הדבר הגרוע ביותר. אחרי הכל, איזה לקוח רוצה שיקחו אותו כמובן מאליו?

פנו ללקוחות שלכם במבצעים אטרקטיביים, הציעו להם מבצעים ושירותים חדשים וטפחו את הקשר איתם.

תכנים חלשים – שימוש במילה הנכונה, במשפט הנכון, יכול לשנות את המסר של המודעה ואת האפקטיביות שלה לחלוטין. לכן, כשאתם משקיעים כסף בפרסום, חשבו על כמה נוסחים ובחרו את זה שנראה לכם האפקטיבי ביותר.

היעדר הנעה לפעולה – במודעות רבות חסר כוח שיניע את הלקוחות לפעולה. אם אתם רוצים שהלקוחות יצרו עימכם קשר, הציעו להם הצעה אטרקטיבית שתדרבן אותם לעשות כך. צרו דחיפות: הציעו הצעה מפתה בפרסום שלכם, כמו קופון הנחה או מתנה לתאריך מוגבל בזמן, וכך תשיגו תגובה מהירה מצד הלקוחות.

היעדר מעקב אחרי המודעות הפרסומיות – במידה ויש לכם כמה מודעות באינטרנט, עליכם לעקוב אחר כל אחת ולהבין איזו מודעה הפיקה את המיטב. כך תדעו היכן להשקיע את כספכם להבא.

התמקדות בעצמכם, ולא בלקוח שלכם. אם אתם רוצים להשיג את תשומת ליבם של הלקוחות שלכם, עליכם לדבר אליהם. הלקוחות שלכם אינם מעוניינים לדעת עליכם, הם רוצים לדעת כיצד אתם תפתרו את הבעיה שלהם. השתמשו במודעה שלכם כדי לאתר לפחות בעיה אחת שלהם ולהציע פתרון.

מחיר יקר ללא אלטרנטיבות – לא כל הלקוחות ישמחו לשלם את המחיר המלא עבור השרות או המוצר שאתם מציעים. ישנם לקוחות שמעוניינים במחיר אטרקטיבי, לא באיכות מדהימה. אל תפספסו את הלקוחות האלו. הציעו להם גרסא פשוטה ובסיסית יותר של המוצר או השירות שלכם ובמחיר נמוך יותר.

אתר אינטרנט מוזנח – גם אם המודעה והפרסום שלכם מצוין, יתכן שהאתר עצמו אינו מניב פניות רבות. אם מבחינה ויזואלית ומילולית הוא לא אטרקטיבי ואינו שיווקי, מדוע שהם יצרו עימכם קשר?

זמן תגובה ארוך – לעיתים אתם מאחרים לחזור אל הלקוחות שהביעו בכם עניין. חשוב שתהיה לכם מערכת קבלת לידים מצוינת ואפקטיבית, שתספק לכם את פרטי ההתקשרות של הלקוחות ותיאור של הבעיה שלהם.


נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *