פרסום בפייסבוק – איך משפרים דירוג אדג' רנק של הדף העסקי?

איך להבין את פייסבוק מבפנים ולעלות את דירוג הדף שלכם ב-8 צעדים פשוטים.

אם יש לכם עסק, או אם אתם מסייעים לעסק כלשהו ליצור נוכחות על הרשת, רוב הסיכויים שיש לעסק הזה כבר דף פייסבוק ובו מספר מסויים של מעריצים (אמא שלכם לא נחשבת) ושפירסמתם אי אילו פוסטים וסטטוסים בדף שלכם עם תוצאות משתנות.

נכון שהייתם רוצים להבין מדוע סטטוסים מסויימים מופיעים בראש ציר הזמן ודף החדשות של הקוראים שלכם וכיצד ליצור תוכן שיגיע לכך? אז בשביל זה אנחנו כאן.

פייסבוק מדרג את החדשות/שיחות/שיתופים שמתרחשים בפייסבוק בעזרת אלגוריתם הנקרא Edge Rank והוא זה שקובע מה יופיע בראש רשימת החדשות או ציר הזמן שלנו כחדשות מובילות. אם אתם רוצים להצליח עם פרסום בפייסבוק כדאי להכיר אותו היטב.

כל הודעה חדשה שאתם מפרסמים בדף הפייסבוק שלכם הוא אדג' חדש והדירוג שלו, כלומר רמת החשיבות שפייסבוק מייחס לו תלוי בשלושה גורמים:

1. יחס הקירבה – בין מפרסם ההודעה (אתם) לבין המשתמש/קורא ההודעה. האם יש ביניכם מערכת יחסים על גבי פייסבוק? האם התכתבתם בעבר? האם היא/הוא עשה לייקים לדברים שפרסמתם וההפך?

2. "משקל" – חשיבות ההודעה הנקבעת על פי כמות האינטראקציה בה היא נתקלת. האם אנשים רבים לחצו לייק? שיתפו? הגיבו? ככל שיש יותר אינטראקציה, משקלה של ההודעה עבור המשתמש גבוהה יותר והיא תופיע גבוה יותר בדף שלו. יש הטוענים שתמונות וסרטונים הם בעלי משקל גבוה יותר בגלל כמות האינטראקציה שהם מעוררים.

3. גיל ההודעה – פייסבוק בנוי כך שבראש ציר הזמן שלכם יופיע תוכן מעניין, רלוונטי ועכשווי. הודעות/שיחות ישנות יורדות ברמת הרלוונטיות ונדחפות באופן טבעי כלפי מטה.

אז עכשיו כשיש לנו הבנה מהו האדג'רנק המיסתורי על פיו פייסבוק עובד, כיצד מגייסים אותו לטובתנו? קראו הלאה.

1. גייסו עוד לייקים לדף שלכם – אל תיצרו דף חביב ואז תצפו מהמעריצים להצטרף בכוחות עצמם. כל "לייק" חדש לדף העסק שלכם נותן לכם הזדמנות ליצור יחסי קירבה עם עוד משתמש ובכך להעלות את דירוג הדף שלכם.

2. עודדו אותם לשלוח לכם הודעות – אולי חשבתם שהודעות פרטיות בפייסבוק מיועדות רק לפרופילים אישיים וחברים קרובים. טעות בידכם. גם אם אתם לא רוצים להיות מוצפים בפניות אישיות לגבי העסק שלכם דרך הפייסבוק, פייסבוק מדרג הודעה אישית כחלק אינטגרלי מיחס הקירבה עליו דיברנו קודם. לייקים, שיתופים, תגובות והודעות פרטיות הן כולן חלק טבעי בין משתמש אחד למשנהו ואת זה פייסבוק מחפש כהוכחה לקירבה ביניכם.

3. תוכן מושך חזותית – ודאי שמתם כבר לב שתמונות ו/או סרטונים מושכים תשומת לב גדולה יותר בפייסבוק מ"סתם" הודעות טקסט. השתמשו בזה לטובתכם. פרסמו תוכן ויזואלי מושך וייחודי שיעודד משתמשים ללחוץ לייק, לשתף או להגיב.

4. תוכן איכותי – זה אמנם נשמע מובן מאליו אבל אם אתם רוצים לקבל החזר על ההשקעה שלכם בהודעה, דאגו להשקיע בה מלכתחילה. מידע חדש ומעניין, פיסות רכילות משעשעות לגבי הצוות שלכם ותמונות מושכות הן כולן חלק מתוכן איכותי שיעורר תגובות מהמשתמשים – כלומר אינטראקציה. אינטראקציה=דירוג גבוה יותר.

5. נסו לפרסם שאלות! – כאלו שקל וכיף לענות עליהן. שאלות של כן ולא, שאלות בחירה בין 2 אופציות שונות (טעמים של גלידה?). דאגו לכך שזה יהיה מגניב אך בו בזמן משימה קלה עבור המשתמשים שלכם המוצפים גם ככה במליון חדשות ביום.

6. ניסיתם לבקש יפה? – כפי שאנחנו אומרים לילדים שלנו, בקשה מנומסת לרוב תניב תוצאות. המשתמשים שרואים את התוכן שלכם מכירים אתכם, השתמשו בשירותים שלכם או לפחות מכירים חבר שעשה זאת. הם לצידכם מלכתחילה. נסו לבקש מהם לשתף או ללחוץ לייק ויש סיכוי לא רע שהם יענו לבקשה. זה נקרא הנעה לפעולה.

7. תכנון מוקדם – הדבר היחיד שאתם יכולים לעשות נגד גורם "גיל ההודעה" הוא פרסום עוד אחת. תכננו את התוכן אותו אתם מפרסמים מראש ואת הזמן בו אתם מפרסמים אותו. מחקרים הראו שאנשים נוטים להציץ בפייסבוק לפני העבודה, בזמן הפסקת הצהריים ואחרי העבודה. נסו לפרסם משהו באחת ההזדמנויות האלו.

פרסום מתוזמן בפייסבוק

8. מה לפרסם? – נסו לשבת בתחילת כל שבוע (או חודש אם אתם מאוד מסודרים) ולרשום לעצמכם מספר רעיונות מעניינים להודעות עבור הדף שלכם. כעת אגרו את החומר הנדרש לכם עבור כל הודעה והנה לכם מאגר קטן של הודעות מוכנות מראש אותן נסו לפרסם בשעות עליהן דיברנו למעלה. נסו פעם אחת לפרסם מוקדם בבוקר, פעם אחת באחת בצהריים ופעם אחרי שהילדים הלכו לישון. ראו למה מגיבים המשתמשים שלכם.

אם נסכם את הנאמר, כבעלי עסק אותו אתם מנסים לפרסם בפייסבוק או כמקדמים של דף כזה עבור אחרים, כדאי להבין כיצד פייסבוק חושב ולרתום את התובנות לטובת הדף שלכם. אז בנו לכם תכנית, היו מסודרים, אספו חומר איכותי ושתפו בו את המשתמשים שלכם. הניעו אותם לפעולה ותנו להם להרגיש חלק מהעניין. והכי חשוב, אל תשכחו להנות מהתהליך. אם אתם נהנים מהאינטראקציה על גבי הפייסבוק, המשתמשים שלכם ירגישו את זה ויצטרפו אל הכיף.

אהבתם? אתם מוזמנים לקרוא מאמרים נוספים שלנו במדור המאמרים – מאמרי קידום אתרים.


נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

מצטערים, אין אפשרות להשאיר תגובה.