קידום אתרים בגוגל באמצעות תוכן – חלק ב'

בחלק א' של המאמר עסקנו בקידום אתרים בגוגל באמצעות תוכן. בואו נמשיך לחפש דרכים ליצירת תוכן עדכני ואיכותי בימים הקשים שבהם אנחנו מתקשים למצוא נושאים לכתיבה. הפעם נתרכז בדרכים שיכולות לעזור לנו לעורר את ההשראה מתרדמת חוסר היצירתיות שלה.

תמיד יש השראה, רק צריך למצוא אותה

קח השראה מסרטים, מספרים, מהטלביזיה, מאירועי ספורט

תוכן עדכני לא חייב להיות משעמם; הוא גם יכול לעסוק בנושאים שבמבט ראשון נראים פחות קשורים לתחום בו אנחנו עוסקים. אבל עם קצת מחשבה מחוץ לקופסה אנחנו יכולים לשאוב המוני רעיונות מתרבות הפנאי שלנו. ראינו את "ההוביט"? אנחנו עוסקים בתחום הריהוט או העיצוב? מדוע שלא נכתוב על עיצוב פנים אצל הוביטים?

תפוס טרמפ על הווירוס

הרשת מייצרת מדי יום תופעות ויראליות שונות ומשונות. מדוע שלא ננצל אותם? אין לכם נושא? קחו את הסרטון הויראלי האחרון ותנו את הזווית האישית שלכם על כך. אספו ברשת את הצורות השונות של תופעה ויראלית וכתבו על זה פוסט. אם זה לא קשור לתחום העיסוק שלכם, המציאו קשר.

נסה ליצור וירוס משלך

למעשה, אוסף של צורות שונות של תופעה ויראלית יכול להפוך בעצמו לווירוס קטן כיוון שזה משהו שאנשים ירצו לשתף. באותה צורה חישבו על דברים שיכולים להפוך ויראליים. עקבו אחרי אתרים בחוץ לארץ ונסו לגלות ראשונים את התופעה הויראלית החדשה.

תעשה דברים שמעוררים השראה מתרדמה

לך לטייל עם הכלב

תתרחק מהמקלדת ומהמסך וצא החוצה מהבית. אין לך כלב? אמץ אחד. אתה לא רוצה או לא יכול לאמץ? טייל בלי כלב. תן למוח להירגע ולהיסחף לו מעצמו. חשוב על דברים ופתאום יעלו לך רעיונות. חשוב מאוד: אל תשכח לקחת פנקס ועט! רעיונות מבריקים ידועים בנטייה שלהם לחמוק ולהישכח.

תקרא ספר או תראה סרט

כיוון שבכר ציינתי כמה השראה ניתן למצוא בספרים וסרטים הרי שלמען ההשראה כדאי לקרוא ספרים וסרטים. אפשר גם לגלוש באינטרנט ולחפש אתרים מגניבים ומלאים רעיונות אך יש בכך סכנה שתשכחו למה הגעתם אליהם מהתחילה.

במקום לחשוב מחוץ לקופסה תיקח את הקופסה ותיצור ממנה ספינת חלל למרחקים קצרים

כל נושא יכול להפוך למשהו אחר לגמרי אם מסתכלים עליו מזווית שונה. הבט מסביב: כל דבר שאתה רואה הוא נושא אם רק תעקם את המבט, תחשוב בצורה הפוכה מהרגיל ותגלה את החדש בתוך הישן. לדוגמה: הכלב שלכם לא יוכל להציע לכם רעיון לכתוב עליו אבל קשיי התקשורת איתו יכולים להיות טריגר למאמר שיציע לקוראים דרכים להתגבר על קשיי תקשורת ביו אנשים מתרבויות שונות.

מי שלא מוצא מה לכתוב תמיד יכול להעביר ביקורת

כתוב על ה-X הכי טוב

בחר את המוצר הכי אהוב עליך בתחום שבו אתה עוסק. למה הוא הכי טוב? מה אפשר ללמוד מזה? אל תבחר בקידום מוצר שאתה מוכר – זה לא תוכן פרסומי אלא תוכן איכותי שנועד לתרום לקורא שלך. שירת שירי הלל למוצר שלך יכולה למלא דפים רבים, מן הסתם, אבל היא לא תעודד תנועה באתר/בלוג שלך.

כתוב על ה-X הכי רע

כמו הקודם רק הפוך. זו בחירה מסוכנת מעט כיוון שכתיבה שלילית עלולה לעורר התנגדות. מי שבוחר לכתוב ביקורת שלילית חייב להיות בעל יכולת שנינה ושנינות גבוהה כדי לעטוף את השליליות בהומור ולהקל על הקבלה שלה. לכתיבת ביקורת שלילית יש גם יתרון: זה יכול להביא לתגובות ערות מצד הקוראים.

כתוב ביקורת על X כלשהו

בחר מוצר בתחום שלך וכתוב עליו את דעתך. הדעה חייבת להיות מבוססת, כמובן, והיא צריכה גם להיות מועילה לקורא. האם זה מוצר טוב? מה טוב ומה רע בו? למי הוא מתאים? מה אפשר ללמוד מזה על מוצרים אחרים? על החיים עצמם?

ספר לקוראים על הצלחה שלך

מן הסתם קרו לך כמה דברים בחיים – השתמש בהם כדי לספר סיפור לקוראים. השתדל לעשות זאת בלי להתרברב, בלי להיות טרחן ובלי להגזים.

ספר לקוראים על כישלון שלך

כמו הקודם רק הפוך: התגבר על הבושה וספר על מקום שבו נכשלת. עשה זאת בלי רחמים עצמיים ובלי להפוך את החיים שלך לתוכנית ריאליטי. נסה להסביר מה למדת מהכישלון ואולי לסיים את הסיפור בנימה אופטימית. רוב האנשים אוהבים אופטימיות.

ובנימה אופטימית זו, הגיע הזמן להפסיק לקרוא ולהתחיל לכתוב משהו משלך.

 


נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

2 Responses to קידום אתרים בגוגל באמצעות תוכן – חלק ב'

  1. מאמר מצוין, כדי להסיק מזה הרבה מאוד לכול מי שרוצה לקדם את האתר שלו.

    הגב
  2. תמיד מומלץ לכתוב תוכן מעניין ואיכותי, וממילא הקידום יגיע.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *