קידום בגוגל – קידום אתרים בגוגל

לא פעם יצא לי לקרוא מאמרים רבים, שטוענים כי קידום אתרים ו-SEO מקומי בפרט, נחשבים לעניין מיושן למדי. בוודאי גם לכם יצא לראות כותרות צעקניות כמו:
"SEO מת!"
"האם אני עדיין צריך SEO מקומי?"
"גוגל נהיה כבר יותר מידי מתוחכם, ש-SEO כבר לא עובד."

מידי פעם, כותרות אלו צצות בתעשייה. כתוצאה מכך, עסקים רבים מתקשים לעדכן את אסטרטגית השיווק הדיגיטלי שלהם.

תאמינו או לא, כל ההודעות והכותרות האלו הן לא-כלום. קל לנצל פחד של מישהו (במקרה זה, הפחד של לא להיות מסוגלים להדביק את האלגוריתם של גוגל), כדי לקבל 15 דקות של תהילה. אבל בסופו של דבר, אותן 15 דקות תהילה, הן כל מה שהמאמרים האלו יכולים להשיג.

העובדה שגוגל חכמה למדי והעובדה שאתם רוצים נוכחות מקוונת, הם שני דברים נפרדים לגמרי. עליכם להבין את סדר העדיפויות של גוגל. תנו לי לספר לכם את ה"סוד": מה שאנשים רבים לא יודעים הוא, שגוגל לא בהכרח רוצה רק להרוויח. המטרה הראשונה של גוגל היא להיות חכמה ולסייע לגולשים למצוא את מה שהם מחפשים ב-SERPs (Search Engine Result Page). כשגוגל מדרג אתר, הוא מנסה למצוא את נקודות התורפה שלו וכך להעריך, אם האתר ראוי להופיע בראש בתוצאות החיפוש למילה או ביטוי מסוים.

מכיוון שהמטרה של אנשי גוגל היא לסייע לעסקים, הם רוצים לתת קרדיט רק לעסקים שראויים לכך. לכן, אם אתם בעלי עסק, עליכם להוכיח לגוגל, שאתם אכן ראויים למיקום הגבוה שלכם בתוצאות החיפוש ואתם שווים זאת. אתם צריכים לעשות זאת על בסיס יום יומי ואתם צריכים לעשות זאת טוב יותר מהמתחרים שלכם. הנקודה האחרונה היא האתגר האמיתי, אפילו עבור מקדמי אתרים חרוצים שיש להם היסטוריה טובה של ביצועים, תמיכה, ומשובים מעולים.

אז בואו ונדון בשאלות: מהו קידום אתרים בגוגל? האם בעולם המודרני של חיפוש מקוון, אתם עדיין צריכים עזרה ממקדם אתרים מקצועי ואם כן, למה?

SEO הוא ראשי תיבות של Search Engine Optimization. זהו תהליך של בניית דף אינטרנט, כך שהוא ניתן לאיתור ולקריאה במנועי החיפוש באופן היעיל ביותר.

השאלה הראשונה שאתם צריכים לענות עליה, כשאתם רוצים להופיע בראש הרשימה בגוגל עבור מילה או ביטוי מסוים, היא: מה הופך את אתר האינטרנט ואת התוכן שלנו לאטרקטיבי, רלוונטי וראוי לקרדיט מצד מנועי חיפוש". מדוע זה חשוב?

התשובה לשאלה זאת ברורה. חשבו מה היה קורה, אם אף אחד לא היה יכול למצוא את מיקום העסק שלכם בקלות. סביר להניח, שרוב העסקים האלו לא היו יכולים לפעול לאורך זמן. אותו דבר קורה לאתרי האינטרנט. אם אנשים אינם מצליחים למצוא את האתר שלכם באינטרנט, אזי לעסק שלכם קשה לעסק לצמוח ולגדול. לכן, נוכחות מקוננת היא חובה בעולם המודרני. אין ספק, שישנם לקוחות קיימים שכבר מכירים את העסק שלכם ויכולים למצוא את האתר שלכם בקלות. אך אין זה תמיד המקרה וברור שלא כולם מכירים את העסק שלכם.

אז איך אתם יכולים להיות בטוחים, שהלקוח הפוטנציאלי אכן רואה את הפרסום שלכם? מה עם האנשים שאינם קוראים מגזינים או עיתונים, שבהם בחרתם לפרסם? האם קהל היעד שלכם שומע את תחנת הרדיו שבה אתם מפרסמים את העסק שלכם? האם הוא צופה בטלוויזיה? האם הוא יצליח לבדל אתכם מאלפי העלונים שהוא מקבל בדואר? במידה וקהל היעד שלכם מחפש את המוצר שלכם דרך האינטרנט – האם אתם מודעים לכך שאם אתם לא שם, אתם מאבדים המון לקוחות?

מנועי החיפוש – איך הם עובדים?

מה לגבי מנועי החיפוש? אנשים פשוט מזינים כמה מילים לתוך תיבת טקסט, לוחצים על כפתור וזהו! יש קישור לאתר העסק שלכם. האם מנועי חיפוש לא פשוט נפלאים? כן, מנועי חיפוש יכולים להיות נפלאים. התרחיש הנ"ל יכול לקרות, אבל לא בלי מעט עבודה. זהו המקום שבו SEO נכנס לתמונה.

דוגמה למקרה כזה:

הבה נבחן אתר אינטרנט שאני מכיר ושקשה מאוד למצוא אותו. מדובר על מסעדה איכותית באזור שבו אני גר. איני יודע את הכתובת של האתר שלהם, לכן פניתי ל-Google.co.il, הקלדתי את שמה של המסעדה בתיבת הטקסט ולחצתי על כפתור החיפוש. קיבלתי הרבה קישורים, אבל לא היה שום עמוד בהקשר של המסעדה. כדי לעזור למנועי החיפוש, הוספתי למילת החיפוש את שם העיר שבה המסעדה ממוקמת.

כאן היו קישורים שנגעו למסעדה, אבל הם היו קישורים למאמרים ולסקירות חדשות ולא לאתר של המסעדה עצמה. מה לא בסדר? האם באמת אין להם אתר?

למרבה המזל, אחד המאמרים החדשים הזכיר את כתובת אתר האינטרנט. זהו אתר מאוד יפה, נעים לעין ולאוזן. האתר נוצר כמצגת Macromedia Flash, אשר מוטבעת לתוך דף אינטרנט יחיד. אם כך, למה כל כך קשה לי למצוא אותו? לדעתי, הקושי למצוא את האתר, נובע מהעובדה שיוצרי האתר לא הבינו את החשיבות של SEO.

SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש, היא דיסציפלינת שיווק, שמטרתה להגדיל את הנראות של אתר בתוצאות החיפוש האורגניים. ישנם כמה אלמנטים עיקריים לקבלת דירוג גבוה יותר, תנועה רבה יותר והגברת המודעות במנועי חיפוש כגון גוגל.

מדוע אתרי אינטרנט צריכים קידום אתרים?

שלושת מנועי החיפוש המסחריים הגדולים ביותר הם גוגל, יאהו ובינג. השיטה העיקרית של ניווט עבור רוב המשתמשים, היא דרך מנועי החיפוש. מנועי חיפוש מספקים תנועה מכוונת לאנשים שמחפשים מידע. שאילתות חיפוש, הן מילים שמשתמשים מקלידים בתיבת החיפוש. המילים או הביטויים האלו נושאים עימם ערך רב.

כיצד פועלים מנועי החיפוש?

אז איך אתר אינטרנט נכנס לרשימה של מנועי חיפוש? איך הדפים מאונדקסים? כיצד החיפוש בגוגל באמת עובד? מנועי החיפוש הגדולים משתמשים בתוכנות מחשב (המכונות, בדרך כלל, רובוטים או סורקים), כדי לעקוב אחר קישורים מדף אחד למשנהו ולאחזר את התוכן של כל דף. התהליך משתפר ללא הרף, כמו כל תוכנת מחשב.

אז איך SEO יכול לסייע, במקרה כזה?

אני לא יכולים להדגיש מספיק כמה קריטי הנושא של קידום בגוגל עבור אתר האינטרנט כדי לקבל תנועה רלוונטית. חלפו הימים שבהם הייתם יכולים להוסיף קישורים בדיונים ופורומים, בקלות, כדי לשפר את דירוג האתר שלכם. זו הייתה טקטיקה שאנשים רבים נהגו לעשות אז, אבל האם ידעתם כי שיטות אלו עשויות לפגוע בדירוג הנוכחי שלכם? דעו לכם, כי הדרך הטובה ביותר לקדם את האתר, היא באמצעות SEO סמנטי או הוליסטי.

גורם נוסף אשר ישפר את דירוג האתר שלכם, הוא זמן טעינת אתר. אם האתר שלכם, כולל התמונות, כבד מידי, הדבר עשוי להאט את המערכת ולהוביל לבעיות בחוויית הגלישה.

לסיום, למהירות טעינת האתר ולגורמים נוספים, יש השפעה אדירה על האופן שבו האתר שלכם יהיה מדורג במנועי החיפוש.

מצטערים, אין אפשרות להשאיר תגובה.